داستان ولنتاین چیست و رسم و رسوم آن چگونه است؟

ولنتاین

    ابراز عشق و احساسات زمان نمی شناسد، اما برخی از افراد برای سورپرایز کردن یار دوست داشتنی خود، روزهای ویژه ای را انتخاب می کنند که یکی از این روزهای جذاب، روز ولنتاین است. اما ولنتاین چه روزی است و چرا اینگونه نام گرفته است؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با روز ولنتاین بیشتر آشنا شوید.

    روز ولنتاین

    روز ولنتاین چه روزی است؟ روز ولنتاین درواقع یک جشنواره سالانه برای تجلیل از عشق های عاشقانه، دوستی و محبت و تحسین کردن یکدیگر است. همه ساله در 14 فوریه مردم با ارسال پیام های عاشقانه و محبت آمیز به یار و عشق خود، خانواده و دوستان، این روز را جشن می گیرند.

    همچنین در این روز افراد کارت و گل های روز ولنتاین را برای یکدیگر می فرستند و برای احترام عشق خود به یکدیگر، زمان ویژه ای را در کنار هم می گذرانند.

    تاریخچه ولنتاین

    روز ولنتاین از نام ولنتاین، یک کشیش کاتولیک که در قرن 3 در رم زندگی می کرد، گرفته شده است. داستان های زیادی در مورد ولنتاین مقدس وجود دارد و با گذشت زمان این داستان ها به افسانه ای که امروز آن را می شناسیم، تبدیل شده است. در زمان زندگی ولنتاین، بسیاری از رومیان به مسیحیت گرویده بودند، اما امپراتور کلودئوس دوم یک بت پرست بود و قوانینی سختگیرانه در مورد مسیحیت و آنچه که مسیحیان مجاز به انجام دادن بودند، وضع نمود. کلودوس معتقد بود که سربازان رومی باید کاملاً وقف رم باشند، لذا قانونی را تصویب کرد که از ازدواج آنها جلوگیری شود.

    ولنتاین مقدس در مراسم های پنهانی موجب ازدواج مسیحیان را فراهم می نمود و این سرآغاز شهرت وی برای اعتقاد به اهمیت عشق بود. سرانجام، کلودئوس فعالیت ولنتاین را کشف کرد و او را به زندان انداخت.

    در حالی که او عمر خود را در زندان می گذراند، ولنتاین مراقب زندانیان همسایه و همچنین دختر نابینای زندانی بود. افسانه ها حاکی از آن است که ولنتاین دختر کور زندانی را بینا کرده و قبل از اعدامش، نامه ای عاشقانه به او هدیه داده است. ولنتاین در 14 فوریه سال 270 اعدام شد.

    سورپرایز همسر

    روز عشق (ولنتاین) چگونه شکل گرفت؟

    چیزی حدود 200 سال بعد از اعدام ولنتاین، روز 14 فوریه، روز ولنتاین نام گذاری شد. در این زمان، روم کاملا مسیحی شده بود و كلیسای كاتولیک مصمم بود تا هرگونه بت پرستی باقی مانده را از بین ببرد.

    در ماه فوریه هر سال یک مراسم زاد و ولد برگزار می شد، اما پاپ این جشنواره را لغو کرد و 14 فوریه را به عنوان روز ولنتاین اعلام نمود و بدین ترتیب این روز عید در تقویم کاتولیک مقدسین جایگاه ویژه ای یافت.

    Chaucer شاعری که در قرون وسطی زندگی می کرد، اولین کسی بود که ولنتاین مقدس را با عشق عاشقانه پیوند داد. این درست سرآغاز سنت عشق رومانتیک بود، آیینی برای ابراز عشق و تحسین یکدیگر که اغلب به صورت پنهانی انجام می شود. این رسم در سرتاسر اروپا رواج یافت و داستان های مختلفی در ارتباط با عشق گوش به گوش می گشت. مورخان معتقدند که این جلسات در واقع جلسات اجتماعاتی بودند که مردم در آن دور هم جمع شده و شعرهای عاشقانه و نمایشنامه های عاشقانه و رومانتیک می خواندند.

    نمادهای روز ولنتاین

    برای ابراز علاقه در این روز از نمادهای مختلفی استفاده می شود، اما عمل ارسال پیام های عاشقانه به افراد با کارت های ویژه، یکی از مهم ترین نمادهای روز ولنتاین است. این کارت ها با خلاقیت های زیبایی همراه بودند که توسط فرستنده ساخته شده و به صورت جداگانه طراحی شده اند تا نشان دهنده میزان عشق و محبت آن ها به فرد گیرنده باشد.

    این کارت ها اغلب حاوی پیام های احساسی و عاشقانه ای بودند که میزان دوست داشتن آن ها را به گیرنده اعلام می کردند. این کارت ها اغلب با تصاویری از فرشته کیوپید، قلب و گل تزئین شده و همچنین تور و روبان همراه بودند. البته همان طور که می دانید این تصاویر امروز هنوز هم به عنوان نمادی از عشق مورد استفاده قرار می گیرند و در سراسر جهان شناخته می شوند.

    روز عشق در روزگار معاصر چه روزی است؟

    در حالی که جشن ولنتاین در بیشتر کشورها برگزار می شود، اما افراد با فرهنگ های مختلف، سنت های خاص خود را برای این جشنواره توسعه داده اند. در بعضی از نقاط جهان، روز ولنتاین به عنوان روزی برای ابراز عشق بین اعضای خانواده و دوستان، به جای ابراز عشق میان زوج ها، شناخته می شود. همچنین برخی دیگر این روز را فرصتی مناسب برای تقدیر از دوستان و هدیه دادن به کودکان می دانند.

    اما در کل روز ولنتاین معمولا با عشق عاشقانه همراه است و هر سال میلیون ها کارت عاشقانه، میان افراد رد و بدل می شود. هدایای زیبا یا یک گل سرخ با پیام های عاشقانه برای عزیزان ارسال می گردد و زوج ها اوقات خوشی را در کنار هم می گذرانند.

    بسیاری از زوج ها در این روز تصمیم می گیرند تا شامی جذاب، در یک پیک نیک فوق العاده با یک غذای خانگی تهیه ببینند، این در حالیست که برخی دیگر گوش جان به تبلیغات رستوران ها مخصوص ولنتاین می سپارند و شب رومانتیکی را در رستوران ها می گذرانند.

    یکی دیگر از فعالیت های محبوب روز ولنتاین، اقامت در یک هتل لوکس در محلی بسیار زیبا و آرامش بخش است؛ جایی که به زوج ها این امکان داده می شود تا از هیاهو به دور شده و از در کنار هم بودن، لذت ببرند.

    همچنین پیشنهادات ازدواج نیز در روز عشق بسیار محبوب است و اغلب بسیاری از افراد این روز را برای بیان عشق و تعهد خود به فرد مقابل خود انتخاب می کنند. البته در این روز برخی از افراد از خلاقیت های ویژه ای استفاده کرده و پیشنهاد ازدواج خود را به شکل ویژه ای مطرح می کنند. پیشنهادهای ازدواج به هر روشی در روز ولنتاین عموماً عاشقانه و به یاد ماندنی است.

    هدیه روز عشق

    هدیه روز عشق

     

    برای روز عشق چه هدیه ای دهیم؟

    هر کسی از این فرصت برای هدیه دادن به کسانی که دوستش دارد، استفاده می کند. هدیه ها نیز به همین تناسب می تواند مختلف باشد. شما می توانید هر چیز جذابی را به عنوان هدیه روز عشق در نظر بگیرید. اما اغلب شکلات، گل و عروسک های کوچک از جمله ملزوماتی است که در کنار هدایای اصلی در نظر گرفته می شود.

    سخن پایانی

    درست است که ابراز محبت و عشق روز، زمان و مکان نمی شناسد، اما بسیاری از افراد این فرصت را غنیمت شمرده، با افسانه ها همراه گشته تا روزی فوق العاده را برای ابراز عشق خود به یار، خانواده، کودک و یا دوستان خود بسازند.

    نظرات
    guest
    2 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    اصغر
    اصغر
    3 سال قبل

    چه جالب

    Matin
    Matin
    1 سال قبل

    واقعا

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آراء: 9

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید