انواع مدل شومیز + تیپ های مختلف

انواع مدل شومیز

    خوشبختانه انواع و اقسام لباس های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند برای حضور در مجالس و یا مهمانی ها انتخاب نمایند. کسانی که سادگی را دوست دارند، به سراغ لباس هایی مانند انواع مدل شومیز با یک شلوار شیک می روند و برخی دیگر لباس مجلسی را ترجیح می دهند. اما گاه سوالی که برای سایرین پیش می آید، این است که شومیز چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم ضمن تعریف و توصیف شومیز، چند مدل زیبای شومیز را به شما معرفی نماییم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

    شومیز چیست؟

    آیا می دانید شومیز دقیقا کدام سبک لباس است؟ در ابتدا خوب است بدانید که واژه شومیز از یک کلمه فرانسوی با عنوان Chemise گرفته شده است. این واژه در حالت گسترده به معنی بلوزی برای بانوان است که البته این واژه می تواند ژاکت، تی شرت و یا هرچیز دیگر از این دست موارد را دربرگیرد. اما در یک کلام باید شومیز را نوعی پیراهن مردانه جلو بازی توصیف کنیم که برای خانم ها دوخته می شود.

    جالب اینجاست که انواع گسترده ای از مدل شومیز این روزها طراحی و تولید می شوند که حتما برای خانم ها جذاب هستند. شومیزها سبکی زیبا، جذاب و شیک دارند و می توانند در مهمانی ها و مجالس مختلفی آن ها را بر تن کرد و درخشید.

    انواع مدل شومیز

    اما در این میان به طور قطع برخی از خانم ها شومیز را با تی شرت، بلوز، ژاکت و تونیک اشتباه می گیرند به همین دلیل خوب است تعریف مختصری از این لباس ها داشته باشیم:

    تفاوت شومیز با سایر بالاپوش ها

    بلوز: بلوز در واقع لباسی گشاد است که قسمت بالاتنه خانم ها را می پوشاند.

    تونیک: تونیک همان بلوز است که طول آن کمی بلند است و اغلب اندازه آن تا زیر باسن و میانه ران ها کشیده می شود.

    تی شرت: تی شرت لباسی ساده و جلو بسته برای پوشاندن بالا تنه است که دکمه و زیپی ندارد. یقه و آستین این لباس ساده است و از آن به عنوان یک لباس ساده و راحت یاد می شود.

    ژاکت: اما ژاکت در واقع نوعی روپوش بالاتنه است که روی یکی از این لباس ها پوشیده می شود.

    اکنون که با شومیز آشنا شده و تفاوت این بالا پوش را با سایر لباس ها دریافتید، خوب است که با چند نوع مدل شومیز آشنا شوید.

    انواع مدل شومیز

    انواع مدل شومیز

    خوب است بدانید که شومیزها در جنس های مختلف و برای افرادی با سلیقه های گوناگون طراحی و تولید می شوند و این بدان معنی است که شما با هر سلیقه ای می توانید شومیزی مطابق میل و نظر خود انتخاب نمایید.

    مدل شومیز حریر

    یکی از جذاب ترین نوع و مدل شومیز که اتفاقا طرفداران زیادی دارد، شومیز حریر است. این مدل شومیز بسیار لطیف، سبک و زنانه است و می تواند به خوبی بر روی اندام زیبای زنانه بنشیند و زیبایی آن را دو چندان کند. خوشبختانه این نوع از شومیز در رنگ های مختلفی نیز تولید می شوند و این یعنی دست خانم ها برای انتخاب رنگ شومیز باز خواهد بود.

    انواع مدل شومیز

    مدل شومیز گیپور

    یکی دیگر از جذاب ترین نوع و مدل شومیز، شومیز گیپور است. البته لازم به ذکر است که این نوع شومیز کمی کمیاب است و احتمالا برای آنکه بخواهید شومیزی با جنس گیپور به تن کنید، می بایست به یک خیاط حرفه ای مراجعه نمایید. از آنجایی که گپیور پارچه ای گرانقیمت محسوب می شود، کمتر تولید کننده ای اقدام به تولید شومیز با این جنس پارچه به طور گسترده می کند.

    مدل شومیز لمه

    شومیز لمه طرفداران زیادی دارد و به دلیل نوع پارچه ای که برای تولید و دوخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، خانم های مختلفی آن را برای مهمانی ها و دورهمی های نیمه رسمی انتخاب می کنند. این نوع از شومیز شیک است و می تواند در رنگ ها و البته طراحی های جذابی دوخته شود.

    شومیزهای گلدار

    حتما می دانید که این روزها، یکی از نوع و مدل شومیز که بسیار محبوبیت پیدا کرده، شومیزهای گلدار است. این شومیزها دارای طراحی های مختلفی هستند و در رنگ های متفاوتی دوخته می شوند. خانم های جوان اغلب این شومیزها را با یک دامن ساده بر تن می کنند و استایلی بسیار زیبا، شیک و رسمی را برای حضور در مهمانی ها و مجالس طراحی می کنند.

    انواع مدل شومیز

    شومیزهای کرپ

    یکی دیگر از پارچه هایی که برای دوخت شومیز از آن استفاده می کنند، پارچه کرپ است. شومیزهای کرپ اغلب برای خانم هایی که سن بالاتری دارند، گزینه های مناسب تری هستند که می توانند به راحتی با شلوارهای کرپ ست شوند.

    سخن پایانی

    همان طور که خواندید، دریافیتد که شومیزها از بالاپوش های بسیار جذاب و محبوب محسوب می شوند. اگر شما نیز جز طرفداران شومیز هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما در انتخاب سبک و مدل شومیز با دقت و وسواس عمل نمایید، چرا که در عین سادگی، انتخاب لباسی برای پایین تنه همسو با این بالاپوش، کمی مشکل به نظر می رسد.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آراء: 8

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید