لباس مادر داماد در مراسم عروسی

لباس مادر داماد

    از آنجایی که مادر داماد و مادر عروس در مراسم ازدوج فرزندشان مسئولیت زیادی دارند و مدام در رفت و آمد برای سامان دادن به شرایط حاضر هستند پوشش، آرایش و مدل موهای آن‌ ها بسیار مورد توجه شرکت‌کنندگان مراسم قرار می‌گیرد و به همین سبب لازم است در انتخاب لباس مجلسی، نوع میکاپ و شینیون مادر عروس و داماد ملاحاظاتی رعایت شود و این انتخاب‌ ها با دقت صورت بگیرد.
    از نقطه نظر دیگر نیز باید بیان داشت که این مراسم شاید مهم‌ترین مراسم در نظر مادر عروس یا داماد به حساب می‌آید که در آن شاهد پیوند و خوشبختی فرزندشان هستند و به همین جهت نوع لباس و پوشش آن‌ها در این مراسم برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌خواهند به بهترین و آراسته‌ترین شکل در این شب ظاهر شوند.
    ما در این مقاله قصد داریم نکات و مطالبی را یادآور شویم که به انتخاب بهترین لباس در شب عروسی به مادر داماد و عروس کمک خواهد کرد.

    لباس مادر داماد و مادر عروس در جشن عروسی

    انتخاب لباس برای مادر عروس یا داماد معمولا مطابق با سن، رسوم و آداب خانوادگی و جایگاه این افراد صورت می‌گیرد. این افراد به طور معمول لباس‌های ساده‌تر با رنگ‌های تیره و شکیل را برمی‌گزینند و از انتخاب لباس‌هایی با رنگ‌های جیغ و بیش از حد روشن یا طرح‌ها و مدل‌های خاص پرهیز می‌کنند. سن و سال و موقعیت مادر عروس و داماد اقتضای این نوع انتخاب را به خوبی نمایان می‌کند اما ملاحاظات این چنینی به این معنا نیست که قرار است برای پوشش این افراد لباس‌ های تکراری با رنگ مات و کدر را در نظر گرفت. رنگ پوست، قد، وزن، سن و سال همگی فاکتورهایی هستند که به طور مستقیم در انتخاب لباس مناسب مادر داماد و عروس در مراسم ازدواج اثر خواهند داشت.

    لباس مادر داماد

    لباس مادر داماد

    در انتخاب لباس مناسب برای مادر عروس و داماد به نکات زیر توجه کنید:

     

    پیراهن ماکسی برای مادر داماد و عروس

    لباس‌ های ماکسی بلند جزء بهترین انتخاب‌ ها برای مادر عروس و داماد در شب ازدواج فرزندشان محسوب می‌شود. تنوع در طرح، مدل و رنگ این لباس‌ها در کنار راحتی و تناسب آن‌ها با اندام‌ افراد مختلف باعث شده بسیاری افراد نسبت به استفاده از این نوع لباس‌ها اقبال نشان دهند. بهره‌مندی لباس از سنگ‌دوزی‌ها، مرواریددوزی‌ها و سایر ترفندهای هنری و طراحی نیز در زیباتر و شکیل‌تر کردن لباس اثر خواهد داشت.

    کت و دامن برای مادر داماد و عروس

    وزن، قد و رنگ پوست در کنار نوع مراسم و آداب خانوادگی در انتخاب لباس مناسب برای مادر عروس و داماد تاثیر دارند. کت و دامن، بلوز و دامن، پیراهن‌های کوتاه با طرح‌های ساده‌تر جهت ایجاد پوششی رسمی و زیبا برای مادر عروس یا داماد در مراسم ازدواج بسیار مناسب هستند. این نوع لباس‌ ها می‌توانند برای سن و سال‌ها و موقعیت‌های مختلف مناسب تلقی شوند و علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیبا، راحت و مناسب باشند.

    لباس مجلسی برای مادر داماد در عروسی

    لباس مجلسی برای مادر داماد در عروسی

     

    کت و شلوار برای مادر داماد و عروس

    از آنجایی که پوشیدن کت و شلوار در ظاهر کردن نقص‌های بدن اثرگذار است لذا استفاده از این نوع لباس در این مراسم مهم شاید گزینه مناسبی تلقی نشود؛ دست کم برای افراد قد کوتاه، افرادی که بیش از حد قد بلند هستند، افراد لاغر یا افراد چاق پوشیدن کت و شلوار گزینه چندان مناسبی به حساب نمی‌آید.

    نظرات
    guest
    3 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    فاءزه
    فاءزه
    2 سال قبل

    این پست مخصوص مادرشوهراست

    ابراهیمی
    ابراهیمی
    2 سال قبل

    مادر دوماد باید خیلی شیک بپوشه

    ناهید
    ناهید
    پاسخ به :  ابراهیمی
    10 ماه قبل

    خوب چه رنگی بپوشم که خیلی شیک باشه؟

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آراء: 7

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید