راه های نگهداری از لباس مجلسی

نگهداری از لباس مجلسی

    لباس های مجلسی اغلب گرانقیمت بوده و معمولا هزینه های زیادی را بابت آن ها پرداخت می کنیم. به همین دلیل است که موضوع نگهداری از لباس مجلسی مورد توجه خانم ها قرار می گیرد. چرا که دوست ندارند هزینه هایی که بابت خرید این لباس های زیبا پرداخته اند، به هدر برود. اما چگونه می توانیم از لباس های مجلسی نگهداری کنیم؟ در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    نگهداری از لباس مجلسی

    نگهداری از لباس مجلسی شامل شست و شو و نحوه مراقبت از آن ها می شود. یعنی اگر می خواهید لباس شبی که خریداری کرده اید، دوام طولانی تری داشته باشد، باید به نکات مختلفی توجه کنید.

     

    مراقبت از لباس مجلسی

    مراقبت از لباس مجلسی

     

    لباس را صاف آویزان کنید

    یکی از اصول نگهداری از لباس مجلسی این است که لباس خود را کاملا صاف آویزان کنید، به خصوص که اگر لباس شما آهار داده شده باشد! به این منظور می توانید از آویزهای پهن و گرد استفاده نمایید تا هیچگونه فرورفتگی در این لباس ایجاد نشود.

    کاور را فراموش نکنید

    برای آنکه لباس مجلسی خود را تمیز و مرتب نگه دارید، حتما از کاورهای پلاستیکی برای پوشش آن ها استفاده نمایید. با این کار لباس خود را از شر گرد و غبار محافظت خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که هرگز نباید این کاور را خیلی محکم روی لباس بکشید، چرا که لباس شما نیاز به هوا هم دارد. پس کمی کاور را آزاد رها کنید تا هم از چروک شدن لباس جلوگیری کرده و هم به هوا اجازه ورود و خروج دهید.

    لباس را به دور از نور مستقیم آویزان کنید

    اگر لباس شب خود را درون کمد نگه داری می کنید که مشکلی از این بابت نخواهید داشت. اما اگر رخ آویز شما آزاد بوده، بهتر است جایی به دور از نور خورشید برای آویزان کردن لباس خود انتخاب کنید. همان طور که می دانید تابش نور مستقیم خورشید به لباس می تواند رنگ آن را تغییر دهد.

     

    مراقبت از لباس مجلسی

    مراقبت از لباس مجلسی

     

    برای شست و شو ترجیحا به خشک شویی مراجعه کنید

    درست است که برخی از ماشین های لباسشویی امکان شست و شوی لباس های مجلسی و گرانقیمت را دارند. اما برای آنکه بتوانید بدون هیچ خسارت و آسیبی، لباس خود را شست و شو دهید، بهتر است این وظیفه را به خشک شویی معتبر بسپارید.
    همچنین به شما پیشنهاد می کنیم پس از استفاده از لباس شب خود، حتما آن را در سریع ترین زمان ممکن بشویید. چرا که ماندگاری لک روی لباس و همچنین آلودگی ها، تمیز کردن لباس را سخت می کند.

     

     

    پارگی ها را قبل از شست و شو رفع کنید

    یکی دیگر از اصول نگهداری از لباس مجلسی این است که قبل از شست و شو، پارگی ها را برطرف کنید. در غیر این صورت ممکن است حین شست و شو، پارگی ها بیشتر شود. البته شما می توانید این موضوع را با خشک شویی مطرح نمایید.

    سخن پایانی

    همان طور که خواندید، نگهداری از لباس مجلسی دارای اصولی است که در صورت رعایت کردن آن ها، می توانید به راحتی طول عمر لباس های مجلسی زیبا و گرانقیمت خود را افزایش دهید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 1

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید