۳ ترفند تبدیل لباس مجلسی بلند به لباس مجلسی بلند پوشیده

لباس مجلسی بلند

    اگر قصد شرکت در مراسم و میهمانی را دارید که بهتر است در آن جا از لباس مجلسی بلند پوشیده استفاده نمایید، توصیه می کنیم که برای خرید چنین لباسی، دقت بیشتری به خرج داده و از جزئیات بیشتری در خصوص آن، استفاده کنید.

    بدیهی است که لباس مجلسی بلند پوشیده کمی چالش برانگیز می شود و گستره ی انتخاب های شما برای خرید آن محدود خواهد شد. همان طور که می دانید بیشتر مدل های لباس مجلسی حتی اگر به لحاظ قد بلند و ماکسی باشند، از بخش سرشانه، آستین ها و یقه؛ پوشیده نبوده و برای خرید یک لباس پوشیده در این زمینه به مشکل برخورد خواهید کرد.

    اما خبر خوب به شما این است که در ادامه می خواهیم به ترفندهایی برای خرید لباس مجلسی بلند پوشیده بپردازیم که به شما کمک می کنند تا در عین پوشیدن لباس مورد علاقه ی خود، فاکتور پوشیدگی را حفظ نمایید.

    لباس مجلسی بلند پوشیده

    لباس مجلسی بلند پوشیده

    1. استفاده از کت های کوتاه

    ممکن است شما به یک لباس مجلسی بسیار زیبا علاقه مند شده باشید که در بخش آستین و سرشانه ها، باز بوده و نتوانید آن را به عنوان یک لباس مجلسی پوشیده، مورد استفاده قرار دهید. در این شرایط کافی است که به سراغ یک کت کوتاه مجلسی بروید. این کت های کوتاه راه حل هایی عالی برای تبدیل کردن یک لباس مجلسی بلند بدون آستین، به یک لباس پوشیده و کاملا شیک هستند. شما می توانید با پوشیدن این کت، در بخش سرشانه و بازوها، پوشش ایجاد کرده و کاملا موجه جلوه نمایید.

    معمولا رنگ کت کوتاه را با رنگ لباس مجلسی ست می کنند و به علاوه می توانید از رنگ های متضاد برای جلوه بخشی بیشتر به پوشش مجلسی خود استفاده نمایید. به طور مثال اگر لباس شما به رنگ کرم است، استفاده از یک کت کوتاه مشکی یا قهوه ای، عالی خواهد بود.
    اگر دقت کرده باشید، استفاده از کت های کوتاه برای انواع لباس های عروس و لباس های نامزدی نیز کارایی دارد و در بسیاری مواقع می بینیم که عروس خانوم ها برای لباس عروسی خود از یک کت کوتاه همراه استفاده می کنند.

    2. استفاده از آستین های گیپور

    وقتی برای خرید لباس مجلسی بلند پوشیده به مزون ها مراجعه می کنید، بیشتر لباس ها بدون آستین، دکلته و مانند آن ها هستند. اما اگر در میان لباس های با آستین های بلند و کاملا پوشیده به دنبال مدل مورد علاقه ی خود می گردید، توصیه می کنیم که با انتخاب یک لباس مجلسی با آستین گیپور، زیبایی بیشتری به وجود آورید. آستین های گیپور، فوق العاده زیبا هستند و علاوه بر پوشش ایجاد شده، فاکتور جذابیت لباس شب و میهمانی را نیز حفظ می کنند.

    به علاوه اگر کمی خلاقیت و هنر خیاطی نیز داشته باشید، می توانید به لباس مجلسی بدون آستین که در کمد لباس های خود دارید، یک آستین گیپور (به رنگ آن) اضافه کرده و این لباس را به یک لباس مجلسی پوشیده تبدیل سازید. البته توجه داشته باشید که برای این منظور، باید جنس و مدل پارچه لباس مجلسی فعلی شما، همخوانی با پارچه گیپور برای بخش آستین داشته باشد. به طور مثال یک لباس مجلسی از جنس ساتن، به هیچ وجه گزینه ی مناسبی برای اضافه کردن آستین گیپوری نخواهد بود.

    این تکنیکی است که برای برخی از لباس های عروس به کار برده می شود. به طور مثال وقتی شما یک مدل لباس عروس را پسندیده، اما به دلایلی با بدون آستین بودن آن مشکل دارید، می توانید از خیاط بخواهید که یک آستین گیپور به لباس عروستان اضافه کرده و به این شکل مساله را به طور کلی مرتفع سازد.

    لباس مجلسی بلند پوشیده

    3. به کار بردن یقه های متحرک در لباس مجلسی بلند

    اگر می خواهید انتخاب خود در مورد یک لباس مجلسی با یقه باز را نگاه داشته و در عین حال فاکتور پوشیده بودن را حفظ نمایید، استفاده از یقه های متحرک را به شما توصیه می کنیم. شما می توانید از یک یقه متحرک گیپور، ساتن و یا حتی پولک دوزی شده برای لباس های یقه باز، استفاده کرده و آن ها را تبدیل به لباس های مجلسی پوشیده نمایید. توجه داشته باشید که این یقه های متحرک، باید در تناسب با جنس و رنگ اصلی لباس بوده و عدم سازگاری به وجود نیاورند. در صورتی که یقه متحرک اضافه شده به لباس، همخوانی خوبی با آن نداشته باشد، در نهایت ترکیب جالبی خلق نشده و نمی توانید چنین لباسی را در یک میهمانی رسمی و باشکوه بر تن کنید.

    نتیجه گیری

    برای شرکت در یک مراسم مهم و مهمانی، احتمالا تدابیر زیادی برای زیباتر دیده شدن انجام می دهید. ممکن است به آرایشگاه رفته و هایلات مو انجام دهید. همچنین با آرایش ناخن ها، زیبایی بیشتری به دستان خود ببخشید. و البته که به فکر خرید و یا انتخاب یک لباس مجلسی زیبا هستید.

    چیزی که باید در نهایت به آن اشاره کنیم، انتخاب لباس مجلسی بلند پوشیده در تناسب با اندام شما است. برای خرید و انتخاب چنین لباسی به فرم اندام خود نهایت دقت را به خرج دهید. این را به خاطر داشته باشید که یک لباس تمام پوشیده، اندام شما را کاملا مشخص ساخته و در صورت داشتن اضافه وزن، لازم است که در انتخاب خود دقت کافی داشته باشید تا مدل لباس به زیباتر نشان داده شدن شما، کمک نماید.

    نظرات
    guest
    2 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elham
    Elham
    2 سال قبل

    جالب بود. کلا انتخاب لباس مجلسی پوشیده سخته!

    میترا
    میترا
    2 سال قبل

    من که خیلی لباس پوشیده دوس ندارم. یه لباس نرمال باشه خیلی بهتره

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آراء: 15

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید