متن تبریک تولد؛ ۸ مدل پیام تبریک جذاب و احساسی + عکس

متن تولد

    مدت ها است که از شکل تبریک تولد به سبک های قدیمی فاصله گرفته و نخستین کاری که برای تبریک گفتن تولد یکی از دوستان و آشنایان یا حتی نزدیک ترین افراد خانواده خود انجام می دهیم، ارسال متن تولد از طریق پیامک یا اپلیکیشن های پیام رسان است.
    اما در عین حال که این یکی از روش های جذاب و ساده برای ارسال متن تولد و تبریک گفتن آن است، باید مراقب باشیم که متن تبریک را به شیوه ای مناسب با روحیات و موقعیت طرف مقابل انتخاب کنیم. بدیهی است که شما نمی توانید یک متن تبریک تولد یا بهترین پیام شادی آور تبریک تولد یکسان را برای استاد، همسر، برادر و دوست خود بفرستید. برای هر یک از این افراد نوع متفاوتی از متن تبریک کاربرد دارد و باید به همان تناسب نیز انتخاب شود.

    انواع متن تولد

    1.    متن تولد برای همسر

    در نوشتن یک متن تبریک تولد برای همسر خود، می توانید از جملات عاشقانه و احساسی استفاده کرده و بار صمیمت نوشته خود را به بیشترین اندازه برسانید. توجه داشته باشید که فرد مقابل شما همسرتان است و وقت آن است تمامی جملات و حرف های عاشقانه ای که بلد هستید را، در این روز نثارش کنید.

    ***نمونه: همسر عزیز، مهربان و فداکارم سالروز تولدت را تبریک می گویم و امیدوارم سالیان سال کنار تو طعم خوشبختی و نیک روزی را بچشم و تا واپسین روز حیات نگاه زیبای تو را بر مردمک چشمان خود احساس کنم.***

    متن برای تولد همسر

    متن برای تولد همسر

    2.    متن تولد برای دوست

    اگر برای تبریک گفتن تولد دوست خود، از ارسال یک متن نوشته استفاده می کنید، به کار بردن جملات زیبا و با کمی بار طنز جالب خواهد بود. بسته به این که با این دوست خود تا چه اندازه صمیمی باشید، میزان صمیمیت نوشته کم یا زیاد خواهد بود. اگر با دوست خود صمیمی هستید، حتما از جملات بامزه ای که بین خود رد و بدل می کنید در متن تبریک تولد دوست، قرار دهید.

    ***نمونه: دوست خوب و همراه همیشگی من، امیدوارم سالیان سال زنده و سلامت باشی و من همیشه از برکت دوستی و همراهی تو برخوردار باشم.***

    3.    متن تبریک برای همکار

    متن تبریک تولد برای همکاران، باید کمی رسمی تر بوده و در قالب جملات کوتاه و شیک جای بگیرد. با جستجویی در وب سایت ها، الگوهای متنوعی از جملات تبریک تولد برای همکاران آقا یا خانم را خواهید یافت که هر یک برای شادباش گویی روز تولد، عالی خواهند بود.

    پیشنهاد میکنیم برای مشاهده بهترین نمونه های متن تولدتون مبارک روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    ***نمونه: سالروز ولادت شما را تبریک گفته و امیدوارم تا پایان عمر زنده و پاینده باشید.***

     

    متن برای تبریک برای همکار

    متن برای تبریک برای همکار

    4.    متن تبریک برای خواهر

    اگر قصد تبریک گفتن تولد خواهر خود را دارید، جملات بسیاری برای این منظور مناسب خواهند بود. خواهر یکی از عزیزترین نسبت ها در میان خویشاوندان بوده و برای ارسال پیام تبریک تولد برای وی، می توانید از جملات احساسی و محبت آمیز استفاده کنید.

    ***نمونه: خواهر عزیزتر از جانم، سال های کودکی گذشت و امروز که تو را دوشادوش خود می بینم، به وجودت افتخار می کنم. تولدت مبارک. روی ماهت را می بوسم.***

    5.    متن تبریک برای برادر

    همین طور برای ارسال پیام تبریک تولد برای برادر خود، چیزی از احساسات عمیق توأم با احترام عالی خواهد بود. برادر همیشه جایگاهی نزدیک به پدر دارد و برای ارسال پیام تبریک به او، قدردانی از حمایت ها و یاری های همیشگی اش، فوق العاده تاثیرگذار بوده و موجب شادی وی خواهند شد.

    ***نمونه: برادر عزیزم، یار و یاور و تکیه گاه من در نبردهای زندگی، زادروز خجسته تولدت را تبریک گفته و برایت آرزوی بهترین ها را دارم.***

    متن برای تبریک تولد

    متن برای تبریک تولد

    6.    متن تولد برای مادر

    چه کسی است که برای تبریک تولد به مادر خویش، به دنبال شیرین ترین و پرمهرترین جملات و عبارات نباشد؟ برای ارسال پیام و متن تبریک تولد به مادر خویش، پرمهرترین و پراحساس ترین جملات را انتخاب کرده و آن ها را به عنوان قطره ای در برابر اقیانوس احساسات مادرانه، به وی نثار کنید.

    ***نمونه: ای مهربان ترین مهربانان، مادر عزیزتر از جانم، تولدت مبارک. دست های سپید و موهای ابریشمین تو را می بوسم و هزاران ستاره بر آسمان بالای سرت روشن می کنم تا در این روز یادآور زادروز مبارکت باشند.***

    7.    متن تولد برای پدر

    برای تبریک گفتن تولد پدر، از جملات احساسی و با بیان قدردانی و احترام و بزرگداشت، استفاده نمایید. می توان از این شکل تبریک گفتن برای ابراز احساسات و ماندگار ساختن آن ها در مقابل پدر خود، به بهترین شکل بهره جست.

    ***نمونه: تکیه گاه امن و قهرمان زندگی من، تولدت مبارک و سایه ات سالیان سال بر سر من بادوام باد.***

    متن برای تبریک تولد

    متن برای تبریک تولد

    8.    متن تبریک برای اقوام و خویشاوندان

    اما در نهایت برای تبریک گفتن سالروز تولد دخترخاله، پسرخاله، دختردایی، عمه، عمو و غیره؛ می توانید متن های کمی ساده تر نوشته و شاید به ادبیات و خرج احساسات کمتری نیاز داشته باشید!

    ***نمونه: عمه عزیزم، همیشه مهربانی هایت را در خاطر خواهم داشت و همیشه تو را در قلبم نگاه می دارم. تولدت مبارک و سال های زندگیت طولانی و پربرکت.***

    پیشنهاد میکنیم برای مشاهده بهترین نمونه های متن تولدم مبارک روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    نتیجه گیری

    بهترین چیزی که در متن تولد آورده شده و به شخصی که قصد تبریک گفتن سالروز ولادتش را داریم، ارسال می شود؛ احساسات، بیان دوست داشتن، احترام گذاشتن و توجه است. به این شکل به او یادآوری می کنیم که تا چه اندازه دوستش داشته و برایش احترام قائل هستیم. برای همین به تک تک کلماتی که انتخاب می کنید دقت کرده و جملاتی ماندگار در ذهن را به کار برید.

    نظرات
    guest
    5 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    عماد
    عماد
    2 سال قبل

    دنبال یه متن تبریک تولد خوب بودم دمتون گرم

    مهرداد
    مهرداد
    2 سال قبل

    چندتا تبریک تولد دوستانه خوب بذارید

    دانیال
    دانیال
    2 سال قبل

    متن تبریک تولد دوست فقط همین: تولدت مبارک رفیق.
    اون رفیق هزارتا عشق نهفته داره

    دیانا
    دیانا
    2 سال قبل

    چندتا تبریک تولد برای دوس پسر عشق بذاررررید

    فاطمه
    فاطمه
    2 سال قبل

    من یه متن تبریک تولد برای استوری اینستاگرام میخواستم. خیلی ممنونم ازتون.

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آراء: 103

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید