مهم ترین نکاتی که باید درباره رنگ مو فانتزی بدانید

رنگ مو فانتزی

    افراد و به خصوص خانم ها برای زیباتر به نظر رسیدن، دست به انجام اقدامات مختلفی می زنند که یکی از این ها، رنگ کردن موها است. اما همان طور که می دانید، رنگ های مختلفی وجود دارند که می توانند روی سر قرار گرفته و موها را به رنگ های متفاوتی درآورند. در این میان برخی از خانم ها، رنگ مو فانتزی را ترجیح می دهند. اما رنگ مو فانتزی کدام رنگ است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم در ارتباط با این رنگ مو آشنا شوید.

    رنگ مو فانتزی

    رنگ موها سبک های مختلفی دارند که یکی از آن ها سبک فانتزی است. مدل رنگ مو فانتزی همان رنگ های آبی، یاقوتی، سرخابی، سبز و از این دست رنگ هایی است که کمتر کسی جسارت پیاده سازی روی موهای خود را دارد. اما خوب است بدانید که برای پیاده سازی رنگ مو فانتزی روی موهای خود، به این نکات توجه کنید:

    رنگ مو فانتزی زرد

    رنگ مو زرد

     

    آیا رنگ مو فانتزی به موها آسیب می رساند؟

    باید بدانید که برای پیاده سازی رنگ مو فانتزی، می بایست درجه و پایه موهای خود را روشن کنید که این نیاز به دکلره کردن مو دارد. دکلره کردن مو هم به آن ها آسیب زیادی وارد می کند و احتمال سوختن موها را بالا می برد. از سوی دیگر این رنگ مو، رنگ هایی تند هستند که خود نیز می توانند به مو آسیب وارد کنند، لذا بهتر است برای رنگ کردن موها، حتما از محصولات با کیفیت استفاده نمایید. البته پیشنهاد ما این است که برای این کار به سالن زیبایی معتبر مراجعه کنید و کار را به دست یک آرایشگر و هیر استایلیست حرفه ای بسپارید. برای تعیین اینکه موهای شما به اندازه کافی برای پیاده سازی رنگ مو فانتزی سالم هستند، یک مشاوره کامل لازم خواهد بود.

    رنگ مو فانتزی چه مدت دوام خواهد داشت؟

    این موضوع کاملا بستگی به میزان سلامتی موهای شما دارد و همچنین اینکه شما تا چه اندازه به دستورالعمل های نگهداری از موها پس از رنگ مو توجه می کنید! اما به طور قطع باید بگوییم که این رنگ مو، رنگ مو از جمله رنگ موهای موقتی به شمار می روند و با اولین شست و شو با شامپو، شروع به محو و کمرنگ شدن می کنند. بعضی از افراد می توانند ماه ها از رنگ فانتزی لذت ببرند، در حالی که برخی دیگر از همان اوایل هفته شاهد کمرنگ شدن رنگ موها خواهند بود.

    روند رنگ کردن موها چقدر طول می کشد؟

    به طور معمول، پیاده سازی رنگ مو فانتزی 4 الی 5 ساعت طول می کشد، اما در موارد خاص دیده شده که این می تواند روندی  7 الی 10 ساعت را نیز داشته باشد. مدت زمانی که رنگ کردن موهای شما طول می کشد، کاملا به جنس و نوع مو شما، رنگی که انتخاب می کنید و فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

    نکاتی که باید در ارتباط با رنگ مو فانتزی بدانید

    هنگام شست و شوی سر خود را با رنگ موهای فانتزی، شاهد جاری شدن آب رنگی از سر خود خواهید بود.
    بهتر است برای خشک کردن موهای خود، از حوله های قدیمی و تیره استفاده کنید تا رنگ سرتان به حوله نو و روشن شما آسیب وارد نکند و آن را رنگی ننماید.

    همچنین برای حفظ رنگ موهای فانتزی به همان زیبایی روز اول، لازم است تا هر دو سه هفته یکبار به آرایشگاه مراجعه کرده تا عملیات بازسازی روی موهای شما صورت گیرد.

    رنگ موی سبز

    رنگ موی سبز

     

    نکات مراقبتی

    از آنجایی که رنگ کردن موها با رنگ های فانتزی زمانبر و هزینه بر است، لذا خوب است که با رعایت نکات های مراقبتی، مدت زمان نگهداری آن را روی موهای خود افزایش دهید:

    موهای خود را کمتر بشویید: اگر می خواهید که رنگ مو فانتزی دیرتر از روی سر شما پاک شود، کمتر موهای خود را بشویید. البته شامپوهای مختلفی هستند که نوعی محافظ رنگ موی سر به شمار می روند، اما هرچه کمتر موهای خود را با شامپو بشویید، بهتر است. شامپو خشک گزینه ای مناسب برای رنگ های فانتزی است.

    شست و شو با آب سرد: هرچه آب خنک تر باشد، رنگ موی شما دوام بیشتری خواهد داشت. آب گرم کوتیکول ساقه موی شما را باز می کند، و آن رنگ قیمتی را که می خواهید روی سر خود نگه دارید را از بین آن بیرون می کشد. آب سرد کوتیکول را خوب و محکم نگه می دارد و به همان اندازه رنگ مو را حفظ می کند.

    از یک شامپو مناسب استفاده کنید: شما می توانید با استفاده از یک شامپو خوب و باکیفیت، مدت زمان نگهداری از رنگ مو فانتزی روی موها خود را افزایش دهید.

    سخن پایانی

    همان طور که در بالا اشاره کردیم، رنگ مو فانتزی، رنگ موهای جذاب و زیبا و البته کمی غیر متعارف هستند که برای پیاده سازی آن ها روی موهای خود، بهتر است به آرایشگاه ها مراجعه نمایید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای حفظ و نگهداری آن ها به طور طولانی مدت، نکاتی که ذکر کردیم را به خاطر بسپارید.

    نظرات
    guest
    2 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    دایانا
    دایانا
    2 سال قبل

    عالی بود ممنون که این همه برا نوشتن این متن ذحمت کشیدید

    Snz
    Snz
    2 سال قبل

    سلام من رنگ ابی خریدم ولی خیلی روشنه رنگش خوشم نمیاد مبخام تیره تر بشه میتونم ی بار دیگ رنگ ابی و با مقدار کمی مثلن رنگ شماره سه قاطی کنم

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آراء: 10

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید