آرایش برای تولد + آماده سازی صورت برای آرایش

آرایش برای تولد

    آماده شدن برای مهمانی و تولد فقط مربوط به لباس و مدل مو نیست؛ آرایشتان هم یکی از عناصر کلیدی برای داشتن ظاهری زیبا در این مراسم است. آرایش کردن برای مهمانی هم مانند آرایش کردن روزانه است با این تفاوت که می‌ توانید از رنگ های پررنگ‌ و مدل های فانتزی‎ تر استفاده کنید. اگر می خواهید صورتتان را بهتر آماده کنید و آرایشتان بهتر بماند، این دستور العمل آرایش برای تولد را اجرا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

    آرایش برای تولد

    برای آنکه آرایش برای تولد به زیبایی روی صورتش شما بنشیند، خوب است تا چهره خود را آماده کنید:

    آرایش برای تولد

    آرایش برای تولد

    1- صورتتان را تمیزکنید

    قبل از آرایش‌ برای تولد، باید صورتتان را بشویید و هر چربی یا گرد‌ و خاکی را پاک کنید. ازپاک کننده‌ خوب استفاده کنید و صورتتان را با آب گرم بشویید و سپس با حوله خشک کنید. اگر شب به مهمانی می ‌روید و در روز آرایش دارید، با “آرایش پاک‌ کن/دستمال‌ مرطوب” صورتتان را تمیز کنید و بعد بشویید.

    2- پوست خود را مرطوب کنید

    مرطوب ‌کردن قبل از آرایش برای تولد مهم است زیرا چربی طبیعی صورت را نگه می‌ دارد و از پوسته شدن صورت یا خشکی آن جلوگیری می‌ کند. از مرطوب کننده‌ ای مناسب نوع پوستتان، بدون روغن و بدون کامدوژنیک استفاده نمایید، در نتیجه حفره‌ های صورت انباشته نمی‌ شوند. یک ‌چهارم قطره مرطوب کننده روی صورتتان بمالید و روی کل صورت بکشید.

    پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع آرایش عروس در سبک های مختلف روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    3- آرایش برای تولد ؛ از پرایمر استفاده کنید

    پرایمر قبل از آرایش استفاده می‌ شود و به ماندگاری آرایشتان کمک می‌ کند. اگر مهمانی تا دیروقت طول می‌ کشد یا اینکه می‌ خواهید زیاد ، پرایمر باعث می‌ شود به تجدید آرایش نیاز نداشته باشید. همچنین صورتتان را بیشتر مات می‌ کند، که درنتیجه صورت را براق نمی‌ گذارد. چند قطره پرایمر را روی پیشانی، بینی و گونه‌ها پخش کنید و با انگشت یا اسفنج بمالید.
    • زیاد پرایمر نزنید چون باید مقدار کمی از آن را استفاده کنید. سعی کنید آن را دور چشم نزنید زیرا بعد از آن باید پرایمر چشم استفاده نمایید. مطمئن شوید که مرطوب کننده خشک شده باشد، بعد پرایمر بزنید.
    • بعد از زدن پرایمر، اجازه دهید چند دقیقه پرایمر روی صورت بشیند.

    4- از فوندانسیون استفاده کنید.

    بعد ازاینکه پرایمر خشک شد، از فوندانسیون روی صورت استفاده کنید و با اسفنج فومی، انگشت یا براش فوندانسیون پخشش کنید. از فونداسیونی استفاده کنید که برای پوستتان مناسب باشد و سعی کنید فونداسیونی استفاده کنید که به رنگ پوستتان نزدیک باشد. اگر مطمئن نیستید، ابتدا کمی روی فک‌تان تست کنید و در روشنایی به پوستتان نگاه کنید، سپس مطمئن شوید که به هم می ‌آیند.
    • برای پخش فونداسیون به مقدار کافی، فونداسیون را از وسط صورتتان شروع کنید (پیشانی، بینی، گونه ها و چانه). سپس، فونداسیون را به صورت بمالید و از وسط صورت به سمت بیرون بکشید.
    • مراقب اختلاف رنگ بین گردن و فک باشید و بعد از چک کردن این، به سراغ بخش دیگر بروید. حتما دوست خواهید داشت که همه جا کاملا یکسان پخش شده باشد—و قطعا نمی خواهید که رنگ صورت و گردنتان متفاوت باشد، پس درست همه جا پخشش کنید.

    5- لکه ها و نقاط تیره را بپوشانید

    به منظور آماده سازی صورت برای آرایش برای تولد از کانسیلر همرنگ پوست استفاده کنید؛ چند قطره کانسیلر به نقاط لکه دار بزنید. سپس به آرامی با انگشت وسطتان بمالید. هنگام مالیدن آن، زیاد فشار ندهید که قرمزی ایجاد شود یا حتی خود کانسیلر هم از بین برود. به همین دلیل بهتر است از انگشت وسط استفاده کنید، چون با انگشتان دیگر، ممکن است فشار زیادی ایجاد کنید.
    • همچنین می توانید چشمانتان را با کانسیر برجسته کنید. کانسیلر را زیر پلک پایینتان بذارید و کمی آن را بمالید. اگر می خواهید که این برجستگی طبیعی جلوه کند، تا وقتی ناحیه زیر چشم تان روشن نشده، با انگشتان آن را بمالید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آراء: 5

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید