کارت عروسی، راهنمای انتخاب + نکات مهم

کارت عروسی

    اگر چه با توجه به امکانات ارتباطی این روزها و شکل اطلاع رسانی آنلاین، شاید خرید کارت عروسی و استفاده از آن برای دعوت میهمانان به مراسم عروسی، یک کار صرفا نمادین باشد؛ اما همچنان کارت عروسی هویت خود را به عنوان یکی از مقدمات برگزاری مراسم حفظ کرده است. حتی شاید بتوان گفت که عروس و دامادها بسیار جدی تر از قبل برای انتخاب یک کارت عروسی شیک و جذاب، تلاش می کنند و میدان رقابت در این حوزه بسیار گسترش یافته است.

    به هر ترتیب انتخاب کارت عروسی نیز مانند خرید لباس عروسی، تاج عروس و سایر مقدمات پیش از برگزاری مراسم؛ تنها یک بار امکان پذیر بوده و باید جانب حق را به عروس و دامادهایی داد که برای انتخاب آن، وسواس زیادی به کار می برند.

    در اینجا قصد داریم به نکات مهم حین انتخاب و خرید کارت عروسی پرداخته و کمی درباره آن بیشتر دقیق شویم.

    کارت عروسی شیک و خاص

     

    راهنمای انتخاب کارت عروسی

    برای انتخاب و خرید کارت عروسی مناسب که همیشه از انتخاب آن راضی باشید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

    1. رنگ کارت

    یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب کارت عروسی باید مدنظر قرار دهید، رنگ کارت است. همان طور که همیشه انتظار داریم لباس عروسی به رنگ سفید باشد یا دسته گل عروس و غیره را در ساختاری خاص می بینیم، کارت عروسی نیز بهتر است که به رنگ پایه سفید انتخاب شود. انتخاب کارت های عروسی به رنگ های قهوه ای و غیره چندان جذاب نخواهد بود و به حتم در آینده ای نه چندان دور از انتخاب آن پشیمان خواهید شد. البته به کار بردن رنگ هایی چون رنگ سرخ آتشین یا نقره ای و مانند آن ها، جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

    2. طرح کارت عروسی

    طرح کارت عروسی نیز به همین میزان اهمیت خواهد داشت. شما می دانید که برای انتخاب طرح کارت عروسی باید به سراغ ایده های خاصی بروید و شاید برخی اوقات در این زمینه زیاده روی کنید. طرح های خیلی عجیب و خارج از چهارچوب مراسم عروسی که بیشتر شبیه به یک سنت شکنی می مانند، چندان خوشایند نبوده و لطافت و زیبایی مراسم جشن ازدواج را زیر سوال خواهند برد. همیشه در خاطر داشته باشید که هر آن چه به مراسم عروسی مربوط است باید با روح عاشقانه ای همراه بوده و استفاده از نمادهای عجیب و بعضا نامتعارف، برایتان پشیمانی به بار خواهد آورد.

    "خرید

     

    3. سایز کارت

    سایز کارت عروسی معمولا یک استاندارد خاصی دارد، اما شما احتمالا با کارت ها در سایزهای دیگر نیز مواجه خواهید شد. بهترین انتخاب شما برای سایز کارت، این است که قابل جای گیری در جیب داخلی کت آقایان باشد. همین طور در کیف های دستی مجلسی بانوان نیز جای بگیرد. در نظر داشته باشید که میهمانان مراسم می خواهند این کارت را با خود همراه آورده و باید قادر به قرار دادن آن در جیب کت یا کیف دستی میهمانی خویش باشند. از طرفی دیگر زیاد از اندازه کوچک بودن کارت یا کارت های مربعی شکل نیز آن قدرها جذاب نیست و از شکوه و ابهت ماجرا می کاهد. بنابراین توصیه می شود که کارت را کاملا متناسب با استانداردهای همیشگی و ثابت آن انتخاب نمایید.

    4. محل قرارگیری متن در کارت عروسی

    از موضوعات بالا که بگذریم، محل قرارگیری متن در کارت نیز جای خود دارد. شما احتمالا به جز نام و نام فامیل عروس و داماد، مایل به درج جمله یا شعری عاشقانه هستید. این جمله یا شعر عاشقانه برای مدعوین و خودتان به یاد ماندنی شده و بهتری است نوع کارتی را انتخاب کنید که فضای کافی برای اضافه کردن بیتی عاشقانه داشته باشد. همین طور محل آدرس و تصویر کروکی تالار عروسی را از خاطر نبرید. غالبا کارت های عروسی که تا شده و متن و آدرس داخل آن ها قرار می گیرد، زیبایی بیشتری دارند و طرفداران افزون تری را به خود اختصاص می دهند.

    "خرید

     

    5. جنس کارت عروسی

    جنس کارت عروسی، آخرین موردی است که در این لیست به آن می پردازیم. جنس کارت این مراسم باید حتما ضدآب بوده و مقاومت بالایی داشته باشد. توصیه می کنیم از کارت های براق و با تزئینات نقره ای یا طلایی استفاده کرده و ترکیب تلالو رنگ ها را به کار بگیرید.

    رسم تحویل دادن کارت های عروسی

    شما می توانید از پیک و غیره برای تحویل دادن کارت ها به میهمانان استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که رسم تحویل کارت به این ترتیب است که عروس و داماد به همراه یکدیگر تک به تک کارت ها را به درب منزل مدعوین برده و با نهایت احترام دعوت را صورت دهند. کار سختی به نظر می رسد! اما به هر ترتیب این مراحلی است که باید پیش از مراسم عروسی طی کرده و همه چیز را طبق سنت و عرف پیش ببرید.

    نتیجه گیری

    باید گفت که جزء به جزء آمادگی های پیش از برگزاری مراسم عروسی، لذت و شیرینی خاص خود را دارند و بهتر است هر یک از آن ها را با علاقه به انجام برسانید. شما چه نوع کارت عروسی را پسندیده و چه ویژگی هایی را در مورد آن، در نظر دارید؟

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 2

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید