مانتو بافت؛ بهترین گزینه برای تیپ های شیک پاییزی

مانتو بافت

    مانتو بافت از بهترین گزینه ها برای تیپ های شیک پاییزی دختران جوان و بانوان به شمار می رود. با در نظر گرفتن قیمت مناسب مانتوهای بافت و مدل های متنوعی که برای این مدل مانتو عرضه می شود، می توانید طیف انتخابی گسترده ای برای خرید این نوع از مانتو پاییزه پیش روی خود داشته باشید.

    انواع مانتو بافت به لحاظ نخ بافتنی

    مانتوهای بافت به لحاظ جنس نخ به کار رفته در ساختار خود، به انواع گوناگونی تقسیم بندی می شوند. برخی از این مانتوها بافت ظریف تری داشته و برخی دیگر دارای نخ بافت ضخیم تری هستند و با پوشیدن آن ها، حجیم به نظر خواهید رسید.

    مانتوهای بافت با نخ ظریف، همان طور که انتظار می رود نازک تر بوده و گرمای کمتری نیز ایجاد می کنند. این مانتوها برای ماه های ابتدایی پاییز مناسب هستند و نمی توانید لباس زیادی زیر آن ها بپوشید. اما در خصوص مانتوهای بافت با نخ ضخیم، اوضاع متفاوت خواهد بود. این مانتوها گرمای بیشتری ایجاد کرده و حتی می توان در فصل زمستان نیز از آن ها به عنوان بالاپوشی گرم و مناسب، استفاده کرد. با توجه به ضخیم بودن بافت مانتوهای بافتنی با نخ حجم دار، شما می توانید لباس ضخیم دیگری نیز زیر این مانتوها بپوشید.

     

    انواع مانتو بافت به لحاظ مدل

    اما زمانی که مانتوهای بافت را به لحاظ مدل، گروه بندی می کنیم؛ به یک ژورنال بزرگ و گسترده خواهیم رسید. مانتوهای بافت جلوباز، مانتوهای بافت کوتاه، مانتوهای بافت بلند، مانتوهای بافت دخترانه، مانتوهای بافت کلاه دار، مانتوهای بافت جلوبسته، مانتوهای بافت دکمه دار و … از انواع مانتو بافت هستند.

    مانتوهای بافت جلوباز

    جدیدترین مدل های مانتو بافت را باید در مانتوهای بافت جلوباز خلاصه کنیم. این مانتوها در انواع بلند و کوتاه عرضه شده و می توانند دارای بافت ظریف یا ضخیم باشند. حتی مدل هایی از مانتو بافت جلوباز با جیب های مستطیلی بزرگ، فوق العاده پرفروش بوده و در شمار محبوب ترین مدل ها قرار دارند.

    مانتو بافت

     

    مانتوهای بافت کوتاه

    مانتوهای بافت کوتاه با جنس بافت ضخیم عرضه می شوند. در حقیقت تصور مانتو با نخ بافتنی ضخیم و قد بلند، کمی ناهنجار است. از این روی بافنده های صنعت مانتو، جنس های ضخیم را با قد کوتاه تری عرضه می کنند که خریداران از پوشیدن این مدل ها، احساس رضایت داشته باشند.

    مانتوهای بافت بلند

    مانتوهای بافت بلند، دارای نخ های بافت ظریف بوده و معمولا آستین های باریک و چسبان دارند. این مانتوها را می توان به عنوان مانتوهای مجلسی بافت نیز مورد استفاده قرار داد. جنس نخ بافت لطیفی که در ساختار و بافت مانتوهای بلند بافتنی به کار می رود، باعث می شود که جلوه این مانتوها ظریف تر بوده و برای شرکت در مجالس رسمی و قرارهای کاری مناسب باشند.

    مانتو بافت بلند

     

    مانتوهای بافت دخترانه

    مانتوهای بافت دخترانه، کوتاه تر انتخاب شده و با رنگ های شاد و تند همراه هستند. این مانتوها اغلب کلاه دار بوده و دارای بافتی ضخیم تر هستند. برای نوجوانان استفاده از مانتوهای بافت دکمه دار را توصیه می کنیم.

    مانتوهای بافت کلاه دار

    مانتوهای کلاه دار، همیشه طرفداران زیادی داشته اند و این موضوع با عرضه مانتوهای بافت کلاه دار، رونق بیشتری گرفت. شاید هرگز از کلاه متصل به مانتوی بافت استفاده نکنید، اما زیبایی و حالت تزیینی آن روی مانتو، فوق العاده خواهد بود. به علاوه استفاده از کلاه این مانتوها برای خلق ژست عکاسی نیز عالی به نظر می رسد.

    مانتو بافت کلاه دار

     

    مانتوهای بافت جلوبسته

    مانتوهای بافت جلوبسته، معمولا ساختار کمی آزاد دارند و به صورت کج و اریب روی بدن قرار می گیرند. استفاده از ریشه های بافتنی در یک بخش از پایین این مانتوها و یا به کار بردن آستین های عبایی در این مدل از مانتوها، عالی به نظر می رسد. معمولا بافت مانتوهای جلوبسته ظریف تر بوده و از مدل بافتن ساده در آن ها استفاده می شود. در نظر داشته باشید که پوشیدن لباس های ضخیم زیر یک مانتوی جلوبسته، باعث می شود که اندام شما پرتر نمایش داده شده و حتی چاق به نظر برسید.

     

    مانتوهای بافت دکمه دار

    در مورد مانتوهای بافت نیز مانند مانتوهای معمولی، می توانیم مدل های دکمه دار را داشته باشیم. معمولا از دکمه های بزرگ و درشت در ترکیب مانتوهای بافتنی استفاده می شود. این ترکیب دکمه با بافتنی، با اضافه کردن کمربند روی آن یا بدون کمربند، زیبا خواهد بود. نکته قابل توجه این است که می توانید مانتوهای بافت دکمه دار را به صورت دکمه بسته یا جلوباز، پوشیده و در هر دو مدل، مورد استفاده قرار دهید.

    مانتو بافت

     

    نتیجه گیری

    برای نگهداری از مانتو بافت حتما به برچسب راهنمای شستشوی آن، توجه داشته باشید. به طور معمول شستشوی مانتو بافت با آب گرم، به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید برای شستن این نوع مانتوها از آب سرد استفاده نمایید. همین طور از آویزان کردن مانتوی بافت برای خشک کردن به شکلی که به بخشی از بافت آن فشار جاذبه بیشتری وارد شود، خودداری نمایید. این کار باعث می شود که بخشی از بافت مانتو، افتادگی پیدا کرده و از جلوه اولیه خود، خارج شود.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آراء: 3

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید