معرفی ۱۱ نمونه تزیین کیک تولد خاص برای مراسم خاص

تزیین کیک

    کیک ها را می توانیم عضو جدا نشدنی از هر مراسمی بنامیم. به طور نمونه شما از کیک برای مراسم جشن تولد یا عروسی، نامزدی، سالگرد ازدواج و … بهره مند خواهید شد. اما تزیین کیک می تواند کیک های معمولی را به مراتب تاثیرگذارتر ساخته و از آن ها یک یادگاری بزرگ در مراسم جشن بسازد.
    تزئینات کیک تولد بسته به مراسم خاص، اشکال گوناگونی به خود خواهد گرفت که در ادامه نگاهی به ایده های تزیین کیک تولد خاص می اندازیم.

    انواع تزیین کیک

    1. تزیین کیک جشن تولد

    تزیین کیک جشن تولد بسته به جنسیت صاحب جشن و سن وی، می تواند اشکال گوناگونی به خود بگیرد. در این شکل از تزیین کیک از شخصیت های کارتونی، رنگ های شاد و تند استفاده می شود. به طور مثال ممکن است این نوع تزیینات را با تم تولد دخترانه یا تم تولد پسرانه ترکیب کرده و یک هارمونی زیبا به وجود آورد.

    تزیین کیک جشن تولد

    تزیین کیک جشن تولد

    2. تزیین کیک نامزدی

    برای تزیین کیک تولد خاص به مناسبت نامزدی، استفاده از طرح های عاشقانه، در تلفیق با رنگ های سفید، صورتی، لیمویی و مانند آن ها، رواج دارد. کیک های نامزدی می توانند یک طبقه بزرگ یا دو طبقه باشند.

    تزیین کیک نامزدی

    تزیین کیک نامزدی

    3. تزیین کیک بله برون

    تزیین کیک های بله برون نیز غالبا همراه با طراحی در رنگ های روشن و در یک یا دو طبقه هستند. استفاده از گل های صورتی روشن یا مرواریدهای سفید و نقره ای در کیک های بله برون فوق العاده خواهد بود.

    تزیین کیک بله برون

    تزیین کیک بله برون

    4. تزیین کیک حنابندان

    کیک حنابندان، با رنگ قهوه ای و تقریبا حنایی همراه است. این نوع کیک ها را با کمک گل، مروارید و دانه های رنگی، تزیین کرده و به آن ها رنگ و لعاب و جلوه می بخشند. کیک های حنابندان معمولا کیک هایی دو طبقه یا حتی سه طبقه هستند و ساختار ساده تری نسبت به کیک های نامزدی و بله برون دارند.

    تزیین کیک حنابندان

    تزیین کیک حنابندان

    5. تزیین کیک جشن دندونی

    کیک جشن دندونی، چه طرحی جز طرح دندان می تواند داشته باشد؟ تزیینات کیک جشن دندونی، معمولا به رنگ سفید و با صورتکی از یک دندان شاد و بامزه خواهد بود. این کیک ها می توانند به طور کلی در طرح دندان بوده یا ساختاری دایره ای یا مستطیل شکل، با تصویر دندان روی خود، داشته باشد. رنگ کیک دندانی، باید سفید یا آبی و صورتی باشد.

    پیشنهاد میکنیم برای مشاهده نمونه های بیشتر تزیین کیک تولد روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    کیک جشن دندونی

    کیک جشن دندونی

    6. تزیین کیک ختنه سوران

    تزیینات کیک ختنه سوران با کودکی همراه است که از یک نماد چسب زخم یا پانسمان برای وی استفاده شده است. طرح های کیک ختنه سوران، تنوع بالایی داشته و می توانند فوق العاده بامزه و شیرین باشند.

    کیک ختنه سوران

    کیک ختنه سوران

    7. تزیین کیک تولد خاص برای مراسم تعیین جنسیت

    اما کیک های تعیین جنسیت، پر از ایده های خلاقانه هستند. برخی از این کیک ها در دو بخش دختر و پسر طراحی شده و نیمی از آن ها صورتی و نیمه دیگر آبی است. اما طرح های جذاب تر کیک های جشن تعیین جنسیت، مربوط به انواعی از آن ها است که به شکل یک سورپرایز عمل می کنند. این کیک ها در ظاهر سفید و با ترکیب هر دو رنگ صورتی و آبی هستند، اما با برش زدن کیک؛ متوجه جنسیت کودک خواهید شد. به طور مثال اسمارتیزهای رنگی (صورتی یا آبی) از داخل کیک بیرون خواهد ریخت و یا خامه کیک به رنگ های صورتی یا آبی قرار داده شده است. با برش زدن کیک متوجه رنگ خامه ها شده و از جنسیت کودک مطلع خواهید گشت.
    استفاده از لنگه کفش های کودکان، نوزاد، علامت سوال، پوشک و …؛ به عنوان نمادهای کیک جشن تعیین جنسیت، رواج دارد.

    کیک جشن تعیین جنسیت  

    کیک جشن تعیین جنسیت

    8. تزیین کیک عروسی

    اما تزیین کیک عروسی، از زیباترین و رویایی ترین انواع تزییات کیک است. کیک های عروسی در چند طبقه طراح شده و رنگ پایه آن ها، غالبا سفید است. تزیینات کیک عروسی با استفاده از گل های سفید، صورتی یا قرمز و یاسی همراه می شود. همین طور مرواریدها می توانند تاثیر بسیار عالی در کیک مراسم عروسی داشته باشند. همچنین برخی از زوج ها، از به کار بردن مجسمه های عروس و داماد روی کیک عروسی خود، استقبال می کنند.

    کیک عروسی

    کیک عروسی

    9. تزیین کیک سالگرد ازدواج

    کیک سالگرد ازدواج با طراحی به شکل قلب، استفاده از مجسمه های عروس و داماد و به کار بردن عدد سالگرد ازدواج همراه می شود. این کیک ها معمولا یک طبقه و با ارتفاع زیاد هستند. رنگ های سفید، صورتی و سرخ در کیک های سالگرد ازدواج، پرکاربرد هستند.

    کیک سالگرد ازدواج

    کیک سالگرد ازدواج

    10. تزیین کیک روز مادر

    کیک های روز مادر، با طراحی ساده و استفاده از نمادهایی چون قلب، گل و خامه نویسی همراه هستند. به کار بردن مروارید، گل و دانه های رنگی در تزیین این نوع از کیک ها، می توانند به زیباتر شدن کیک روز مادر، کمک کند.

    کیک روز مادر

    کیک روز مادر

    11. تزیین کیک روز کودک

    کیک روز کودک از شیرین ترین و جذاب ترین کیک هایی است که تزیینات آن را دنبال می کنیم. این نوع از کیک ها با طراحی های کودکانه و استفاده از رنگ های صورتی و آبی، همراه هستند. شما ممکن است استفاده از شخصیت های کارتونی را ترجیح داده و یا حتی از عکس کودک خود روی کیک بهره مند شوید. تنوع کیک های روز کودک، فوق العاده بالا است و شما به ایده های مختلفی برای برگزار کردن این روز دوست داشتنی، دسترسی خواهید داشت.

    کیک روز کودک

    کیک روز کودک

    کلام آخر

    کیک و شیرینی طعم آن، شیرینی بخش مراسم و میهمانی های ما بوده و همیشه می تواند به جشن ها، شادی بیشتری ببخشد. طرح های جدید کیک ها و تزیینات آن ها، به متحول شدن دنیای جشن های ما کمک کرده و می توانیم مراسم خود را بارها متفاوت تر، برگزار کنیم.

    نظرات
    guest
    1 دیدگاه
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    مریم
    مریم
    3 سال قبل

    عالی

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آراء: 10

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید