آهنگ شب یلدا | معرفی بهترین آهنگ های مخصوص شب یلدا

آهنگ شب یلدا

    از آن جایی که در مراسم و جشن شب یلدا، معمولا علاوه بر این که خانواده دور هم جمع می شوند، میهمان هایی نیز دارند، استفاده از آهنگ شب یلدا برای رونق بخشیدن به این مراسم، جایگاه خود را خواهد داشت. خوشبختانه خواننده های ایرانی، فصل جداگانه ای در کارهای خود برای آهنگ شب یلدا کنار گذاشته و نمونه کارهای جذابی در این حوزه ارائه کرده اند.

    اگر شما نیز برای برگزاری مراسم شب یلدا و کنار تزیین سفره یلدا به دنبال یک آهنگ شب یلدا یا بیشتر هستید، این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

    معرفی آهنگ شب یلدا

    1. آهنگ شب یلدا از حامد محضرنیا

    در این آهنگ فضایی شاد و ملودی جذابی را خواهید شنید. در بخشی از آن آمده است؛  ” شب یلدامو کل آرزوهامو، زیبایی دنیامو تقسیم می کنم با تو… دل چسبی این حالو، آرامش این سالو، نیستم تو هر فالو تقسیم می کنم با تو… شب اول زمستون و توی خونه پر مهمون و با تموم سردی این شب، پر گرمی دلامون و …”

    2. آهنگ شب یلدا کوروش یغمایی

    این آهنگ نیز از ترانه ای جذاب برخوردار است و حتما با شنیدن آن شیرینی شب یلدا را بارها بیشتر احساس خواهید کرد. در بخش از متن ترانه آهنگ شب یلدا کوروش یغمایی می شنویم: “بلندی موی سیاهت، شب یلدا اشکای تو به پاکی آب چشمه ها، سپیدی سینه ی تو برف زمستون، چشمای آبی تو مثل یه دریا، من از شروع شب در انتظار تو، تو یار غیر و من همیشه یار تو … بیرون داره میاد شب از تو خونه ها، تو خورشید منی … تو هم بیرون بیا… بلندی موی سیاهت شب یلدا، اشکای تو به پاکی چشمه ها … سپیدی سینه ی تو برف زمستون، چشمای آبی تو مثل یه دریا، من از شروع شب در انتظار تو …”

    3. آهنگ شب یلدا از رضا صادقی

    رضا صادقی نیز با صدای گرم خود، آهنگ بسیار جذابی با ملودی دلنشین برای شب چله خوانده است که در قسمتی از آن می شنویم:
    “رنگ سیاه شب یلدا آخه از روشنی هیچ خیری ندیدم، عاشق تلخی انتهای عشقم حالا که به آخر قصه رسیدم… عاشق رنگ شب و رنگ غروبم، غاشق مرگ دقیقه های خوبم، با تموم اشتیاقم آروم آروم به در بسته بی کسی می کوبم … عشاق شبای دل مردگی هستم، عاشق تنهایی و خستگی هستم، حالا که این زندگی شبیه مرگه، بی امون عاشق این زندگی هستم … خنده دیگه داره دل سوزی به حالم، خط کشیدم روی روزای محالم … همه آینده من واسه تو، من فقط گذشته مونده تو خیالم…”

    4. آهنگ شب یلدا مازیار فلاحی

    مازیار فلاحی نیز که از خواننده های موفق و پرطرفدارمان است، یک آهنگ مخصوص شب یلدا منتشر ساخته و بخشی از متن آن را در زیر می خوانیم:
    “مست بگو راست بگو تا شب یلداست بگو، تا نفسی هست بگو هر چی  دلت خواست بگو، خسته و بی تاب شدم محو شدم خواب شدم، خسته از این پنجره ها منتظرت قاب شدم، گریه بر این حال کشید، اشک بر این فال کشید، بر تن بی دست خدا نقش دو تا بال کشید.”

    5. آهنگ شب یلدا کودکانه

    اما اگر می خواهید یک آهنگ مناسب شب چله مناسب کودکان در اختیار داشته و در مراسم شب یلدا در حالی که همگی کنار سفره یلدا نشسته اید، پخش کنید؛ آهنگ زیر را به شما توصیه می کنیم. حتی می توانید به جای پخش کردن این آهنگ، دسته جمعی ترانه آن را بخوانید:
    “باز شب یلدا اومد، بلندترین شب سال، منتظرش می شینیم … از سال پیش تا امسال همون شبی که می گن، بلندتر از هر شبه شب های بعد یلدا کوتاه و کوتاه تره … همه ی ما جمع می شیم خونه ی مادربزرگ، می شینیم زیر کرسی …”

    همچنین این شعر شب چله را با کودک خود زمزمه کرده و یک همسرایی دوست داشتنی برای شب یلدا همراه با او داشته باشید:
    “به به شب چله اومد، یواشکی تو خونمون … هندونه و نقل و نبات، آوردره توی خونمون … امشب همه خونه ی ما، جمع شدند و مهمونمون … بزرگترا هم همگی، همبازی ما بچه ها … حرف می زدند می خندیدند، همه ما خوشحال بودیم … پر از صفا بود خنده شون، منتظر بابا بودیم … یواشکی هندونه رو، آورد بابا توی اتاق … صدای به به پر شده، توی اتاق توی اتاق … شب چله چقدر خوبه، شب صفا و خوبیه … برف میاد سفید می شه، هر چی که روی زمینه …”

    سخن پایانی

    شما چه موزیک و آهنگ هایی مناسب شب یلدا می شناسید؟ از ترانه های کودکانه مناسب شب چله چه نمونه هایی در یاد دارید؟ این شعر و آهنگ ها را در بخش نظریات با ما و سایر خوانندگان سورپلاس در میان بگذارید تا به یک مجموعه آهنگ و ترانه عالی مخصوص شب چله دست یابیم.

    نظرات
    guest
    2 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    کیمیا
    کیمیا
    3 سال قبل

    سلام
    من این اهنگ
    ببه به شب چله اومد یواشکی تو خونمونخیلی دوست دارم اما اهنگش ندارم
    اینجا هم فقط شعرش بود اهنگش نبود

    مریم
    مریم
    پاسخ به :  کیمیا
    4 ماه قبل

    منم خیلی دوست دارم لطفا بذارید اهنگشو 🙏🏻🙏🏻

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آراء: 7

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید