راهنمای خرید و انتخاب کفش مجلسی برای لباس مجلسی

راهنمای خرید کفش مجلسی

    اگر قرار است در یک مراسم و مهمانی حضور یابید و بعد از انتخاب و خرید لباس مجلسی، نمی دانید که چه کفشی را انتخاب کنید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با نکات مهم انتخاب کفش مجلسی برای لباس مجلسی آشنا شوید.

    انتخاب کفش برای لباس مجلسی

    بعد از آنکه یک لباس مجلسی زیبا خریداری کردید، لازم است تا برای تکمیل ظاهر خود، یک جفت کفش زیبا نیز خریداری نمایید. بدون تردید برای یک لباس خاص، باید کفشی خاص به پا کنید. مگر می شود در مهمانی باشکوهی با یک لباس شب زیبا، کفشی نامتعارف به پا کرد؟ به همین دلیل است که باید راهنمای خرید و انتخاب کفش مجلسی را مطالعه نمایید.

    اما برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب کفش برای لباس مجلسی داشته باشید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با این نکات مهم آشنا شوید:

     

    خرید کفش

    خرید کفش

    رنگ کفش برای لباس مجلسی

    یکی از نکات مهم انتخاب کفش برای لباس مجلسی، رنگ کفش است. رنگ کفش می بایست متناسب با رنگ لباس مجلسی باشد. اما لازم به ذکر است که بهترین رنگ برای کفش، رنگ مشکی است. رنگ مشکی رنگی بسیار شیک و جذاب است و از این رو می تواند با هر لباس مجلسی ست شود. البته رنگ های دیگری نیز هستند که شما می توانید برای کفش خود انتخاب نمایید، اما اگر لباس مجلسی شما تیره است، رنگ طلایی و نقره ای برای لباس شما گزینه ای مناسب خواهد بود.

     

    راحتی کفش

    یکی دیگر از نکات مهم انتخاب کفش برای لباس مجلسی این است که کفشی که خریداری می کنید، راحت باشد. از آنجایی که اغلب کفش پاشنه بلند هستند، بهتر است کفش هایی را انتخاب کنید که در پای شما راحت باشد؛ چرا که معمولا قرار است مدت زمان طولانی این کفش ها را به پا داشته باشید.

    خرید کفش

    خرید کفش

    پاشنه کفش

    درست است که کفش های مجلسی اغلب پاشنه بلند هستند، اما آنچه که شما باید در این خصوص به آن توجه کنید این است که به سراغ پاشنه هایی بروید که با اندام شما تناسب دارد. اگر شما به خودی خود قد بلند هستید، چندان لزومی ندارد که کفش هایی با پاشنه های بسیار بلند انتخاب کنید. از سوی دیگر بهتر است پاشنه هایی را برای کفش خود انتخاب کنید که بتوانید با آن ها به خوبی راه بروید. تصور کنید کفشی را به پا کرده اید که نمی توانید با آن درست راه بروید؛ این نه جلوه خوبی خواهد داشت و نه شما با این کفش راحت خواهید بود.

    البته برای یک لباس مجلسی کوتاه ساده بهتر است حتما یک کفش پاشنه بلند به پا کنید تا جلوه دامن لباس کوتاه شما بهتر نمایان شود. اما اگر قد بلند و لباسی بلند دنباله داری بر تن دارید، پوشیدن یک کفش پاشنه بلند چندان ضروری به نظر نمی رسد.

    خرید کفش

    خرید کفش

    طرح و جنس کفش

    مهم ترین چیزی که در انتخاب کفش باید به آن دقت کنید، طرح و جنس کفشی است که انتخاب می کنید. هرچقدر هم که لباس مجلسی که به تن می کنید بلند باشد، اما باز به طریقی کفش شما از لباس شما دیده خواهد شد. به همین دلیل لازم است تا شما کفشی را انتخاب کنید تا طرحی زیبا داشته باشد. اصولا کفش جلو باز گزینه های بسیار مناسبی برای خرید کفش هستند. چرا که این کفش ها جلوه پاهای شما را زیباتر نشان داده و از سوی دیگر معمولا طراحی های بهتری دارند. اما اگر شما به دنبال کفش های جلو بسته هستید، بهتر است کفشی را انتخاب کنید که از نظر سادگی و یا طراحی های ویژه، کاملا با لباس مجلسی‌تان همخوانی داشته باشد.

     

    مدل کفش

    تا حد امکان سعی کنید کفش را مطابق با لباس خود انتخاب کنید. البته همیشه توجه داشته باشید که کفش شما به گونه ای نباشد که توازن لباستان را برهم بزند. مثلا اگر لباس شما به اندازه کافی شلوغ و پر زرق و برق است، نیازی نیست تا به سراغ کفش های بسیار پرکار بروید و برعکس.

     

    سخن پایانی

    همان طور که گفته شد، در کنار انتخاب لباس مجلسی، شما می بایست به خرید کفش نیز توجه نمایید. با آگاهی از این نکات ساده، شما می توانید به راحتی بهترین انتخاب را داشته باشید و زیباترین و راحت ترین کفش را برای حضور در مهمانی خریداری نمایید.

    نظرات
    guest
    1 دیدگاه
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    فاطمه رستمی
    فاطمه رستمی
    1 سال قبل

    واقعا خیلی قشنگه

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آراء: 4

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید