لباس مجلسی کوتاه + ذکر ۵ نکته کاربردی

لباس مجلسی کوتاه

    وقتی صحبت از خرید لباس مجلسی به میان می آید، بیشتر ما لباس هایی بلند، سنگین و دنباله دار را در ذهن تداعی می کنیم. اما واقعیت این است که اگر شرایط سنی و موقعیت مجلس میهمانی اجازه بدهد، لباس مجلسی خوشگل کوتاه نیز می تواند به عنوان گزینه ای عالی و فوق العاده جذاب، مطرح باشد.

    این موضوع و جذابیت لباس های کوتاه مجلسی، به حدی وسعت پیدا کرده است که حتی در برخی موارد دیدیم که عروس خانم ها برای انتخاب لباس عروسی خود به سراغ لباس های کوتاه پف دار می روند.
    اما برای این که بهترین انتخاب در خرید لباس مجلسی کوتاه را داشته باشید، در ادامه به راهنمایی هایی در این زمینه می پردازیم.

    لباس مجلسی کوتاه

    1. جنس لباس مجلسی کوتاه

    جنس لباس مجلسی می تواند لطیف بوده و یا از جنس پارچه ای ضخیم و آهاردار باشد. در صورتی که جنس این نوع لباس را لطیف انتخاب کرده باشید، باید لباس فرم چسبان داشته و پارچه آن به خوبی روی تن بنشیند. معمولا لباس های کوتاه مجلسی با پارچه لطیف و نازک، نباید آزاد و گشاد باشند. اما در صورتی که می خواهید لباس مجلسی کوتاه شما پف دار و پرجلوه تر باشد، باید از پارچه های آهاردار و ضخیم تر و احتمالا دارای تزیینات پارچه ای استفاده نمایید. به طور نمونه یک لباس مجلسی کوتاه پولک دوزی شده با دامن آهاردار پفی، انتخاب فوق العاده برای دختران جوان خواهد بود.

    لباس مجلسی کوتاه

    2. مدل آستین لباس مجلسی کوتاه

    انتخاب مدل آستین در لباس مجلسی، اهمیت زیادی دارد. در صورتی که لباس شما فرم راسته کوتاه و چسبان دارد، باید از آستین بلند و یا حداقل تا سر آرنج در آن استفاده شده باشد. به ویژه آستین های گیپور و شبیه به آن در چنین لباس هایی، گزینه هایی عالی خواهند بود و می توانند به لباسجلوه بیشتری ببخشند. اما اگر مدل لباس شما به شکلی است که در بخش دامن پف دار شده و تنها بالاتنه آن چسبان است؛ می توانید از مدل آستین حلقه ای یا رکابی استفاده کرده و در نهایت لباس مجلسی عروسکی بر تن داشته باشید. این فرم لباس، از پرطرفدارترین مدل های لباس مجلسی دخترانه است که در سنین مختلف کودکی تا جوانی کاربرد داشته و همیشه در مد روز قرار دارد.

    برای پوشیدن لباس مجلسی پف دار با آستین های حلقه ای یا رکابی و حتی دکلته، نباید اضافه وزن داشته باشید. پوشیدن چنین لباسی به بازوهای بدون چربی اضافی احتیاج دارد. بنابراین توصیه می کنیم که اگر اضافه وزن  دارید؛ از این مورد صرف نظر کرده و از لباس مجلسی چسبان و ترجیحا ساده + آستین های بلند استفاده کنید. هیچ چیز مانند آستین بلند برای پوشاندن اضافه وزن و چربی در بازوها، عالی عمل نمی کند. به این شکل زیبایی اندام خود را حفظ کرده و اضافه وزن شما به شکلی ناخوشایند خود را نشان نخواهد داد.

    3. ترکیب بالاتنه و دامن لباس

    ترکیب بالاتنه و دامن لباس مجلسی به سبکی که دنبال می کنیم، نیز اهمیت زیادی دارد. دامن لباس شما می تواند راسته و چسبان، پف دار و یا ترک و کلوش باشد. به هر ترتیب لازم است که بالاتنه لباس در یک ترکیب معنی دار و ست با دامن لباس قرار بگیرد. به طور نمونه یک لباس پف دار کوتاه، به بالا تنه چسبان با یقه هفت یا کاملا دکلته احتیاج خواهد داشت. اگر دامن چسبان انتخاب کرده باشید، یقه گرد بهترین انتخاب برای آن خواهد بود. در خصوص دامن ترک، یقه پشت گردنی، می تواند فوق العاده زیبا باشد.

    لباس مجلسی کوتاه

    4. مدل دامن

    مدل دامن در لباس مجلسی خوشگل و امروزی بستگی زیادی به شکل اندام شما و سلیقه تان خواهد داشت. شاید شما عاشق لباس های پرنسسی پف دار کوتاه باشید؛ اما این تنها در صورتی برازنده شما خواهد بود که اندامی لاغر داشته باشید. در غیر این صورت لباس مجلسی چسبان با دامنی تنگ برایتان مناسب تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که زیباترین لباس مجلسی، با یک انتخاب اشتباه؛ فاجعه آفرین خواهد بود. بنابراین بهتر است که ابتدا الگوی اندام خود را پیدا کرده و مطابق با آن به دنبال خرید و تهیه لباس مجلسی کوتاه زیبا و قابل توجه باشید.

    5. مدل موی همراه لباس مجلسی کوتاه

    پس از انتخاب لباس مجلسی پوشیده و کوتاه، باید مدل موی خود را هماهنگ با آن انتخاب نمایید. اگر لباس شما دکلته و با دامن پف دار است؛ مدل موی جمع بهترین گزینه برای آن خواهد بود. اگر یک لباس مجلسی کوتاه چسبان و راسته را ترجیح داده اید، می توانید موهای خود را به شکل فردار یا کاملا لخت و اتو کشیده، باز بگذارید.

    لباس مجلسی کوتاه

    نتیجه گیری

    با انتخاب صحیح لباس مجلسی کوتاه می توانید در مجالس و میهمانی ها درخشیده و به شکلی گل سرسبد میهمانی باشید. اما در خاطر بسپارید که در انتخاب این نوع لباس، ترکیب اندام و سازگاری با شکل دامن و آستین ها حرف اول را می زند و به هیچ وجه نباید تنها بر حسب سلیقه دست به خرید در این مدل لباس ها بزنید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده مدل لباس مجلسی جدید 1400 روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 2

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید