قیمت کنتاکتور سه فاز اشنایدر در بازار ایران

کنتاکتور سه فاز اشنایدر

    کنتاکتور اشنایدر یا تله مکانیک که به انگلیسی schneider contactor می شود یکی از قدیمی ترین کنتاکتور های موجود در بازار ایران است که سابقا با نام تله مکانیک شناخته  می شد اما الان سالهاست در صنایع ایران استفاده می شود و مشتریان مشکل پسند را قانع کرده است.تجهیزات کنتاکتور اشنایدر در سری ها یا تیپ های متنوعی عرضه می شوند که به عنوان پر فروش ترین سری ها می تونان به کنتاکتور اشنایدر سری D و سری E در بازار ایران اشاره کرد. کیفیت ساخت بالا و سابقه درخشان کنتاکتور اشنایدر آن را از سایر رقبا متمایز می کند کنتاکتور اشنایدر سری D که رایج ترین کنتاکتور اشنایدر است از رنج 9 آمپر تا 150 آمپر را در بر می گیرد.
    کنتاکت های کمکی در سری D بصورت 1NC+1NO یعنی یک کنتاکت کمی باز و یک کنتاکت کمکی بسته می باشند که در جزئیات صفحه هر محصول توضیح داده شده است.
    و اما کنتاکتور اشنایدر سری E که از رنج 6 آمپر تا 160 آمپر تولید می‌شود هم بعد از سری D از کاربرد بالایی در بازار ایران برخوردار است و یکی از تفاوت های آن با کنتاکتور سری D اشنایدر این است که کنتاکت های کمکی در این سری کنتاکتور Schneider بصورت 1NO یعنی یک کنتاکت باز می باشند.

    قیمت کنتاکتور اشنایدر را در لیست بالا می توانید مشاهده می کنید.

    مشخصات کنتاکتور اشنایدر

    در شکل زیر به تفصیل اجزای کنتاکتور schneider مشخص شده است.

    مشخصات کنتاکتور اشنایدر

    • کاتالوگ کنتاکتور اشنایدر

    از روی ولتاژ کار نامی، می توان توانایی قطع و وصل، نوع و محل استفاده کنتاکتور اشنایدر  را بدست آورد. یکی از مزایای کنتاکتور، سرعت قطع و وصل آن می باشد بطوریکه می توان با طراحی مناسب و انتخاب کنتاکتور مناسب، تا ۳۰۰۰ بار در ساعت و برای کنتاکتورهای اشنایدر الکتریک تا ۳۶۰۰ بار در ساعت زیر بار قطع یا وصل نمود که در کاتالوگ کنتاکتور اشنایدر مشخص می شود. تعداد دفعاتی که می توان کنتاکتور را قطع و وصل نمود بدون آنکه جرقه ایجاد شده صدمه ای به کنتاکتور وارد آورد، به ازای هر ساعت و با جریان های مختلف نیز در کاتالوگ کنتاکتور اشنایدر از سوی کارخانه سازنده داده شده است.

    با توجه به توضیحات بالا، می توان در یافت که در ایجاد قوس الکتریکی و نیز ذوب شدن کنتاکت ها، جریان و ولتاژ نقش مهمی دارند. بطوری که مشخصات الکتریکی (توان – ولتاژ – جریان – ضریب قدرت) مصرف کننده ای که کنتاکتور می تواند آن را به شبکه متصل کند یا از شبکه قطع کند و کنتاکت های آن در اثر قوس الکتریکی آسیب نبینند، در روی بدنه کنتاکتور و یا به طور کامل تر در کاتالوگ آن نوشته می شود.

    • بوبین کنتاکتور اشنایدر

    کنتاکتورها به لحاظ جریان دارای دو قسمت مجزا هستند؛ جریان قسمت بار که جریان تغذیه بار را عبور می دهد؛ و جریان قسمت تحریک کویل که جریان تحریک بوبین کنتاکتور اشنایدر را جهت مغناطیسی شدن آن عبور می دهد. قاعدتاً جریان بار، وابسته به ولتاژ شبکه و ولتاژ مورد نیاز بار است. ولی ولتاژ قسمت تحریک کنتاکتورهای اشنایدر الکتریک می تواند ۲۴، ۴۸، ۱۱۰، ۲۲۰ و ۳۸۰ ولت از نوع DC یا AC  یا حتی مستقیماً از ولتاژ خط باشد. البته تأمین جریان تحریک بوبین توسط ولتاژهای DC برای کنتاکتورها مناسب تر است و در صورت دسترسی به ولتاژ DC، استفاده از آن برای بوبین کنتاکتور اشنایدر پیشنهاد می گردد.

    بوبین کنتاکتور اشنایدر

    از لحاظ جریان بار، کنتاکتورهای اشنایدر الکتریک که عمدتاً به صورت سه فاز هستند، تا ۸۰۰ آمپر ساخته می شوند و جریان کویل به اندازه کنتاکتور وابسته است. در حالتی که کنتاکتور های جریان بالا مانند ۸۰۰ آمپر مصرف شوند، جریان کویل یا تحریک هم یک جریان قابل ملاحظه خواهد بود.

    کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک

    چنانچه از کنتاکت ها جریان عبور نماید، با توجه به مقدار جریان، عمر مکانیکی کنتاکت های کلید به علت گرم شدن و جرقه کاهش پیدا می کند. مثلاً برای کنتاکتوری که جریان کار نامی آن در ولتاژ ۲۲۰ ولت برابر ۹ آمپر و عمر مکانیکی آن ۳ میلیون بار می باشد در جریان ۳، ۵، ۱۶، ۲۰ آمپر به ترتیب طول عمر آن ۱×۱۰۵ ، ۳×۱۰۵ ، ۵×۱۰۵ ،  ۵×۱۰۵ بار تغییر می یابد. انواع کنتاکتور اشنایدر را با توجه به طول عمر مکانیکی کلیدهای مختلف با حروف لاتین از A تا F نیز نشان می دهند و اصطلاحاً کلاس کلید می نامند. A=103 ، B=104 ، C=105 ، D=106 ، E=107 ، F=108.

    اعداد توان دار، تعداد قطع و وصل را بیان می کنند. ممکن است بعد از حروف نیز یک عدد به عنوان ضریب نوشته شود. مثلاً D3 بیانگر طول عمر ۱۰۶×۳ بار باشد.

    برای مشاهده قیمت کنتاکتور اشنایدر سری d به بخش بالای صفجه در دسته بندی ها مراجعه کنید

    منبع : teslakala

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 2

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید