انتخاب مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

مدل موی مردانه

    یکی از سوالاتی که آقایان اغلب در مورد موهای خود مطرح می کنند این است:  “چه مدل موی مرد را باید انتخاب کنم؟” بدون تردید دست کم تمامی آقایان برای یکبار هم که شده این سوال را از خود پرسیده اند. حقیقت این است همان طور که خانم ها به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند، آراستگی نیز برای آقایان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل انتخاب صحیح مدل موی آقایان که برای چهره و استایل آن ها برازنده باشد، می تواند دغدغه ای بزرگ برای آنان باشد. از این رو ما قصد داریم در این مطلب شما را با انواع مدل موی مردانه و راهنمای انتخاب آن ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

    انتخاب مدل موی مردانه

    بدون تردید، انتخاب یک مدل موی مناسب برای هر فردی لازم است و همان طور که می دانید، هر مدلی برای هر چهره ای کارآمد نیست. به همین دلیل لازم است که برای بهتر دیده شدن، فرم چهره خود را تشخیص داده و سپس مدل موی متناسب با آن را برای خود برگزینیم.

    مهم ترین عامل هنگام انتخاب مدل موی مردانه مناسب، شکل صورت شماست. لذا بسیار مهم است که با فرم صورت خود آشنا باشید. همان طور که می دانید مدل موی مردانه بسیار مختلف است که هر کدام از آن ها برای یک فرم از صورت مناسب است، پس به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب مدل موی مردانه، ابتدا این مطلب را مطالعه فرمایید.

    انتخاب مدل مو برای اقایان

    انتخاب مدل مو برای اقایان

     

    چگونه فرم صورت خود را تعیین کنید

    بهترین روش برای تعیین فرم صورت، اندازه گیری آن است. طول چانه، طول پیشانی و طول از یک گونه تا گونه ای دیگر را اندازه بگیرید. از این اندازه ها میانگین بگیرید.سپس از قسمت رویش مو تا چانه خود را اندازه بگیرید.

    اگر طول صورت شما با میانگینی که به دست آوردید برابر بود، صورت شما گرد محسوب می شود.
    اگر طول صورت شما از میانگینی که به دست آوردید 1.5 برابر بیشتر بود، صورت شما بیضی محسوب می شود.
    اگر طول صورت شما با میانگینی که به دست آوردید از 1.5 برابر بیشتر بود، صورت شما کشیده محسوب می شود.
    اگر طول صورت شما با میانگینی که به دست آوردید برابر بود، اما چانه ای پهن دارید، صورت شما مربعی محسوب می شود.
    اگر گونه های شما وسیع ترین قسمت صورت شما هستند – فرم صورت ذوزنقه ای  دارید.
    اگر چانه و فک شما بسیار پهن تر از پیشانیتان است، صورت شما مثلثی است.

    انتخاب مدل موی مردانه

    نحوه انتخاب مدل موی مردانه مناسب با فرم صورت شما

    مدل موی مردانه – صورت بیضی

    افراد با صورت بیضی شکل، بسیار خوش شانس هستند، چرا که برای این فرم از صورت، انتخاب های گسترده ای برای انتخاب مدل موی مردانه وجود دارد. با این وجود بهتر است که از انتخاب موهایی که حاشیه های طولانی دارند بپرهیزید چرا که صورت آن ها را گردتر نشان خواهد داد.

    مدل موی مردانه – صورت گرد

    برای صورت گرد بهتری است مدل مویی را انتخاب کنید که زوایای تیز و حجیم دارند. همچنین خوب است دو طرف موی خود را کوتاه کرده و قسمت بالایی موهای خود را کشیده درست کنید، با این کار از گردی صورت خود خواهید کاست.

    مدل موی مردانه- صورت کشیده

    برای این فرم از صورت نیز انتخاب های مختلفی وجود دارد، به غیر از مدل هایی که اطراف صورت را از مو خالی می کنند، چرا که این کار سبب کشیده تر نشان دادن صورت فرد می شود. بهتر است کناره های و خط ریش را بلندتر انتخاب نمایید تا کمی صورت کشیده شما، گردتر نشان داده شود.

    انتخاب مدل موی مردانه

    مدل موی مردانه – صورت مربعی

    از نظر بسیاری از افراد این فرم از صورت جذاب ترین فرم صورت برای آقایان است که هر مدل مو آقایان برای آن مناسب است، حتی مدل هایی که زاویه های تیزی دارند، چرا که می توانند چهره را جذاب تر نشان دهد. به همین دلیل هرگونه مدل مویی که زاویه های صورت را بیشتر می کند برای این فرم از صورت مناسب است.

    مدل موی مردانه برای صورت ذوزنقه ای شکل

    اغلب کوتاه کردن موهای اطراف صورت و بلند کردن موهای قسمت بالای سر انتخابی مناسب برای آقایانی است که این فرم از صورت را دارا هستند. برای این فرم از صورت بهتر است مدل مویی انتخاب شود که صورت را زاویه دارتر و مردانه تر نشان دهد.

    پیشنهاد می کنیم برای مشاهده بهترین مدل های رنگ مو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    نوع و جنس موی سر

    نوع و جنس مو نیز از فاکتورهای مهم حین انتخاب مدل موی مردانه است. در حالی که ابزارهایی مانند سشوار، صاف کننده و محصولات جانبی می توانند به شما در دستیابی به مدل های مختلف کمک کنند، اما حقیقت این است که برخی از مدل ها به هیچ طریقی روی برخی از موها اجرا نمی شوند.

    سعی کنید مدل مویی را انتخاب کنید که متناسب با بافت و جنس موهای شما باشد. موهای فر و ضخیم تقریبا برای هر مدل مویی مناسب هستند، به غیر از زمانی که بخواهید موهای خود را به عقب بکشید و مدل دهید. در حالی که موهای مجعد برای مدل های موی امروزی بسیار مناسب هستند و می توانند در صورت ایجاد زاویه کنند. برای موهای صاف بهتر است الگوهای طبیعی را انتخاب نمایید و مدل های کلاسیک گزینه های مناسبی برای موهای نازک خواهند بود.

    انتخاب مدل موی مردانه

    همین طور بخوانید: آموزش بافت موی کوتاه | 6 مدل بافت مو کوتاه

    سخن پایانی

    اکنون به این باور رسیده اید که هر صورتی، به مدل موی مخصوص خود نیاز دارد. البته لازم به ذکر است که امروز آرایشگرها و استایلیست های حرفه ای وجود دارند که می توانند بهترین مدل موی مردانه را با توجه به فرم صورت و جنس موهای شما انتخاب نمایند. لذا شما می توانید با مراجعه به یکی از این افراد حرفه ای، مدل موهای جذابی را روی موهای خود اجرا کنید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آراء: 4

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید