۷ ایده شگفت انگیز برای تشریفات عروسی در طول تاریخ

تشریفات عروسی

    یکی از زیباترین مکان هایی که میتوانید مراسم عروسی خود را برگزار کنید باغ تالار است و با توجه به فضای بازی که در باغ وجود دارد امکان برگزاری تشریفات عروسی در بهترین شرایط مهیا ست و به این موضوع باعث می شود مراسم عروسی شما به بهترین و زیباترین شرایط برگزار شود.

    در ادامه چند ایده جذاب که می تواند باعث شود تا مراسم عروسی و خدمات تشریفات که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار میگرد را مورد بررسی قرار می دهید .

    1. مراسم شن و ماسه

    مراسم شن و ماسه را میتوان یکی از بهترین و زیباترین مراسم های وحدت در جهان شمرد. این مراسم به خاطر معنای زیبای خود خیلی زود در جهان شناخته و همینطور سالهاست که خیلی از زوج های جوان برای تشریفات خاص جشن خود از آن استفاده میکنند.

    برای درک بهتر معنای این مراسم و همچنین تاریخچه آن بهتر است با تعدادی از بادیه نشین های قدیمی صحبت کرد؛ اما در کل این مراسم، شیوه نمادینی از وحدت دو روح در یک جسم را به خاطره انگیز ترین شکل ممکن به تصویر میکشد.

    شن هایی با دو رنگ متفاوت در دو ظرف شیشه ای جدا از هم. یک ظرف دیگر در میان آن دو ظرف شیشه ای. خالی و در انتظار زوج جوان. مرد ظرف مخصوص خود که رنگ ماسه اش را هم از قبل انتخاب کرده در دست میگیرد. همسرش هم به مانند او همین کار را تکرار میکند. در کنار هم می ایستند. ظرف خالی همچنان منتظر آن زوج. مرد و زن همزمان با یکدیگر ظرف شن های خود را به داخل ظرف خالی سرازیر میکنند. شن هایی با دو رنگ، روح هایی با دو جنس.  شن ها درون ظرف شیشه ای و روح ها در یک جسم به هم می آمیزند.

    وقتی همه شن ها درون ظرف خالی شدند، مسئول برگزاری مراسم ظرف را  کمی تکان میدهد تا رنگ شن ها کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.  در آخر هم صدای دست میهمانان مراسم را به زیبایی به یادها میسپارد  و به پایان میرسد.

    1. تشریفات عروسی و مراسم نامه های عاشقانه

    نامه های عاشقانه یکی از رمانتیک ترین مراسم های به یاد ماندنی تشریفات عروسی است. اگر میخواهید یک مراسم ساده و آسان اما در عین حال زیبا و خاطره انگیز داشته باشید، نامه های عاشقانه انتخاب مناسبی است.

    زوجین میتوانند قبل از شروع مراسم و برگزاری جشن نامه هایی برای یکدیگر بنویسند و داخل پاکت هایی به سلیقه خودشان بگذارند. سپس نامه ها را همراه یک بطری شراب داخل جعبه ای قرار میدهند. نکته جالبی که این مراسم را مورد انتظار تر میکند این است که این جعبه اصلا قرار نیست باز شود و نامه ها در جشن خوانده شوند؛ بلکه نامه ها همراه شراب یک سال نزد زوج خواهند ماند و یک سال بعد، باید در کنار آتشی که خود زوج روشن میکنند باز شده و خوانده شوند.

    حتی اگر یک سال بعد از شب عروسیتان به دنبال یک  شب رویایی دیگر هستید حتما این مراسم ساده و به یادماندنی را امتحان کنید.

    1. مراسم گل رز در باغ تالار و فضای باز

    این مراسم که عموما مجموعه و تالار با فضای باز برگزار می شود، همانطور که از نامش پیداست یک مراسم عاشقانه با نمادی دیرینه یعنی گل سرخ رنگ رز است. از تاریخچه و نحوه شکل گیری این مراسم اطلاعات دقیقی در دست نیست اما از نحوه برگزاری آن پیداست که نمیتواند خیلی به زمان های گذشته برگردد؛ اما به جرات میتوان گفت یکی از زیباترین و عاشقانه ترین مراسم ها و ایده ها برای برگزاری جشنتان خواهد بود.

    باغ تالار تشریفات عروسی

    زن و مرد هر دو یک شاخه گل رز به رنگ سرخ را که نمادی از عشق میان آنهاست در دست میگرند. هنگام شروع مراسم هر دو رزهای یکدیگر را با هم تعویض میکنند و نکته جالبی  که این مراسم را زیباتر و هیجان انگیز تر میکند امکان شرکت اعضای خانواده ها است که میتوانند به نوبه خود در آن شرکت کنند.

    اگر خانواده ها هم قصد شرکت و همراهی زوجین در این مراسم را داشته باشند میتوانند هر کدام گلی را به رنگ های متفاوت از گل انتخابی زوج ها انتخاب کنند و حین اینکه گل ها با هم عوض شدند، همه با هم گل های خود را درون گلدان مد نظر زوجین قرار دهند. البته بدیهی است که این عمل بعد از اینکه زوج ها گل هایشان را با هم درون گلدان گذاشتند، صورت خواهد گرفت.

    1. تشریفات مراسم کاشت درخت

    یکی از ماندگارترین ایده های برگزاری مراسم خاصی از تشریفات، کاشت درختی با همراهی یگدیگر زوجین است. اگر علاقه دارید که در سالهای بعد از جشن عروسی در هر لحظه از زندگی مشترکتان شاهد رشد رابطه میان خود و همسرتان باشید، آن هم با یک نماد ماندگار و دیرینه به سبزی برگهای نهالی، با این مراسم جشنتان را برای همیشه در ذهن ها حک کنید.

    زوجین نهال مورد پسندشان را قبل از برگزاری جشن انتخاب میکنند و حین اجرای مراسم درون گلدانی آن را به کمک ساقدوش ها خواهند کاشت. میتوانید به همین سادگی یک روز فوق العاده برای عشق زندگیتان بسازید.

    1. بوم نقاشی

    اگر روحیه هنری دارید یا میخواهید یک مراسم شاد و جذاب سرشار از خنده و لبخند داشته باشید باید نقاشی کنید. بله باید مثل یک نقاش زبردست بومی را با دست های عشقتان رنگ آمیزی کنید.

    زوجین به جای اینکه با دست خود نقاشی کنند دست یار زندگی خود را میگیرند و همراه آن با قلم به روی بوم هر طرحی که دوست دارند نقاشی میکنند؛ مهم نیست چه طرحی. کسی اینجا نقاش نیست مهم آن رنگی است که به یابود جشنتان با دست های همسرتان به روی بوم میکشید.

    نکته جالب این مراسم است که میتوانید برای همیشه آن تابلوی نقاشی و یادبودتان را در خانه داشته باشید.

    1. مراسم گرم کردن حلقه

    یک مراسم خلاقانه و منحصر به فرد که شامل شرکت همه میهمانان حاضر در جشن میشود.

    خدمات مجالس باغ تالار

    عروس و داماد حلقه های جشنشان را به ترتیب به دست دورترین میهمانان از لحاظ پیوند خویشاوندی میدهند و هر یک از آنها با مهر و محبت و همچنین آرزوی خوشبختی زوجین، حلقه ها را در دستشان گرم میکنند و به این ترتیب آخرین نفراتی که حلقه ها را گرم میکنند پدر و مادرهای عروس و داماد خواهند بود.

    یک مراسم جذاب و سرگرم کننده که همه میهمانان اعم از بزرگ و کوچک در عشق میانتان سهیم خواهند شد و یک روز به یاد ماندنی را برای شما خواهند ساخت.

    1. نوشته های ماندگار

    اگر به دنبال این هستید از جشنتان و همه میهمانان حاضر در آن بهترین یادگاری ها را برای مرور و خاطره بازی داشته باشید، بهترین انتخاب تشریفات عروسی نوشته های ماندگار است.

    پیش از شروع مراسم روی همه صندلی های میهمان ها برچسب هایی با طرح قلب قرار دهید. حین برگزاری جشن و صحبت های عاقد میهمانان بایستی بر روی برچسب ها حس و حال و آرزویی که برای زوجین دارند را یادداشت کرده و درون ظرفی که از قبل در جای به خصوصی برای این مراسم انتخاب شده است بیندازند.

    (البته این نکته حائز اهمیت است که این مراسم در بیشتر کشورها با نام درخت وحدت زندگی برگزار میشود که میهمانان نوشته های خود را بر درختی که از قبل تدارک دیده شده آویزان میکنند اما به دلیل اینکه شاید تهیه چنین درختی کمی دشوار باشد خیلی از زوجین ظرفی را بدین منظور انتخاب میکنند.)

    نکته پایانی : امروزه مجموعه هایی تحت عنوان خدمات مجالس وظیفه بر گزاری تشریفات عروسی را برعهده دارند و بصورت تخصصی و حرفه ای کلیه امور مربوط به عروسی را مدیریت می نمایند.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 1

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید