سفر به ایتالیا بدون تور

سفر به ایتالیا بدون تور

    اگر شما هم مثل من عاشق سفر به ایتالیای زیبا هستید اما دوست دارید تا جای ممکن هزینه سفرتان را کم کنید به شما پیشنهاد می کنم این مقاله را که در واقع راهنمای سفر به ایتالیا بدون هزینه برای تورهای عجیب و غریب با وعده‌های عجیب‌ترشان است و بر اساس تجربه شخصی خود نوشتم بخوانید. امیدوارم برای شما مفید باشد.

    وقتی که تصمیم می گیرید به ایتالیا سفر کنید، به خصوص اگر برای اولین بار است، دائماً در حال تخیل و تجسم دریای آبی زیبا، نوشیدنی‌های خوش طعم، تپه های سرسبز و زیبا و شهرهای قدیمی خواهید بود (و من همچنان این کار را تقریباً به صورت دائمی انجام می دهم، می‌دانید ایتالیا جایی نیست که به این راحتی از فکرش در بیایید)، اما برنامه ریزی سفر به ایتالیا، اقداماتی غیر از تخیل و تجسم نیز لازم دارد.

    از رزرو بلیط گرفته تا تصمیم گیری برای اینکه در سفر به ایتالیا کجا بروید؛ من تمامی اقدامات لازم برای برنامه ریزی سفر شما به ایتالیا را در اینجا آورده ام؛ از این چک لیست استفاده کنید تا با خیال راحت عازم سفر خود به ایتالیا شوید.

    قدم 1: ملزومات ویزایتان را چک کنید.

    به کشورتان بستگی دارد؛ اما جالب است بدانید که مردم اکثر کشورها برای سفر توریستی به ایتالیا تا 90 روز، ویزا لازم ندارند. این کشورها شامل ایالات متحده ی آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و البته هر یک از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب اخذ فوری ویزای توریستی ایتالیا روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

    ایتالیا عضو حوزه شینگن است و در نتیجه هرکس که ویزای شینگن لازم دارد، برای سفر به ایتالیا نیز به آن نیاز خواهد داشت.

    قدم 2: سفرتان به ایتالیا را رزرو کنید.

    در این مرحله از برنامه ریزی سفر به ایتالیا، باید آن را قانونی کنید و بلیط هایتان برای سفر به این کشور را رزرو کنید. اگر پروازتان طولانی است یا می‌خواهید مناطق مختلفی را در ایتالیا ببینید، توصیه من این است که نسبت به فرودگاهتان حساس نباشید تا بتوانید مناسب ترین پرواز را از نظر هزینه داشته باشید.

    سپس قیمت پرواز به رم، فلورانس، میلان، ونیز و ناپل را برای پروازهای بین قاره‌ای چک کنید. برای پروازهای کوتاه تر داخل قاره اروپا، کسانی که می خواهند پرواز اقتصادی داشته باشند، اگر به سمت جنوب می روند، باید بولونیا، پیزا و همچنین باری، پالرمو و کاتانیا را نیز بررسی کنند. همچنین آماده پرواز به یک شهر و خروج از شهر دیگر باشید. با وجود اینکه گاهی این کار هزینه برتر است، اما گاهی هم مقرون به صرفه است و مجبور نیستید در سفر خود به ایتالیا، یک شهر را دوبار ببینید.

    قدم 3: مسیرتان در ایتالیا را مشخص کنید.

    این مرحله می‌تواند هم هیجان انگیزترین و هم پراسترس ترین بخش برنامه ریزی سفر به ایتالیا باشد: مشخص کردن مقصد نهایی. به نظر من هرچقدر هم در ایتالیا بمانید امکان ندارد از زیبایی‌های آن سیر شوید اما اگر بار اولی هست که دارید به این کشور سفر می کنید حداقل به یک برنامه‌ریزی  دو هفته‌ای نیاز دارید تا بتوانید یک بخشی از جذابیت‌های این کشور زیبا را ببینید.

    اگر می خواهید یک تجربه ی کلاسیک از ایتالیا داشته باشید، ترکیبی از سفر به رم، فلورانس، ونیز و سینکوتره، سفری عالی و با شکوه را به عنوان سفر اول به ایتالیا را برای شما رقم خواهد زد. اگر بیشتر علاقه‌مند به دریاچه‌های کوهستانی هستید تا سواحل زیبا، می توانید به جای سینکوتره، به دریاچه کومو سفر کنید.

    اگر می خواهید از رم به سمت جنوب بروید، ناپل، سواحل آمالفی، پمپئی و کاپری در نزدیکی هم قرار دارند و باعث بهتر شدن و خاص‌تر شدن سفر شما می شود. همچنین اگر به مناطق کوهستانی علاقه دارید، ترنتینو آلتو آدیجه، بولزانو و کورتیا دامپزو مناطقی برای لذت بردن از کوه های دولومیتیس ایتالیا است.

    کسانی که به سواحل علاقه دارند، باید به سیسیل، ساردینیا یا پوگلیا بروند و البته عاشقان غذا؛ اگر اهل امتحان کردن مزه‌های جدید هستید و از خوردن غذا لذت می‌برید هرجا بروید در ایتالیا لذت خواهید برد؛ اما در توسکانی و امیلیا-رومانیا در مرکز ایتالیا حتماً لذت بیشتری خواهید برد.

    علاقه‌مند به سفر جاده ای هستید؟ ایتالیا مرکز سفرهای جاده‌ای عالی است؛ گرچه همه جای آن مناسب این کار نیست.

    قدم 4: هزینه سفرتان به ایتالیا را مشخص کنید.

    حالا که زمان دقیق سفرتان به ایتالیا را می دانید و می دانید که به کجا می روید، وقت آن است که هزینه نهایی سفرتان به ایتالیا را مشخص کنید. توصیه ما این است که کل پولی که می‌خواهید در ایتالیا خرج کنید را در نظر بگیرید و هرگونه خرج اضافی یا هزینه زیادی که ممکن است پیش آید (تور داخلی گران قیمت که نمی توانید از آن چشم‌پوشی کنید، خرید لباس و …) را از آن کم کنید و سپس باقی مانده را بر تعداد روزهایی که در ایتالیا خواهید بود تقسیم کنید. خب حالا هزینه  روزانه ایتالیایی شما مشخص است؛ یعنی میزان پولی که می توانید هر روز خرج کنید به علاوه هزینه غذا، فعالیت و حمل ونقل درون شهری مشخص شده است.

    قدم 5: تعدادی فعالیت را از قبل رزرو کنید.

    این بخش هیجان انگیز سفر به ایتالیا است؛ رزرو تجربه‌های خاطره انگیز که همیشه به آن فکر می کردید. با وجود اینکه کارهای زیاد و جالبی وجود دارد که می توانید در ایتالیا با برنامه ریزی کم یا بدون برنامه ریزی انجام دهید، بسیاری از اماکن گردشگری ایتالیا با برنامه ریزی قبلی و رزرو تور یا خرید بلیط آماده، جذاب تر خواهد بود.

    بهتر است قبل از ورود به ایتالیا در مورد تورهای داخلی، هزینه‌ها و برنامه‌هایی که ارائه می دهند تحقیق کنید زیرا در خیلی از مواقع هزینه‌هایی که تورها برای ارائه برنامه‌های خود می گیرند بسیار مقرون به صرفه‌تر از زمانی می باشد که به تنهایی بخواهید هزینه کنید البته برعکس این موضوع هم می تواند صادق باشد.

    قدم 6: محل اقامت را رزرو کنید.

    قدم بعدی در برنامه ریزی برای سفر به ایتالیا، تعیین جایی برای ماندن است. در برنامه سفرتان، حتما چند گزینه را برای هر منطقه در نظر بگیرید؛  در شهرهای بزرگ ایتالیا مانند رم و ونیز، پیدا کردن جایی برای ماندن آسان است (البته هزینه آن‌ها هم بیشتر است)؛ پس نیازی به رزرو جا در این شهرها نیست؛ مگر اینکه بخواهید در جای خاصی بمانید. در شهرهای کوچک تر، مثلاً سواحل آمالفی یا سینکوتره، مکان های اقامتی زودتر اشغال می شود و باید از قبل رزرو کنید.

    من از Booking.com برای رزرو هتل و گاهی اوقات آپارتمان برای اقامت در ایتالیا، استفاده می کنم و اگر نشد، برای اقامت طولانی‌تر، از Airbnb استفاده می کنیم. حالا آماده سفر به ایتالیا هستید. امیدوارم این راهنما به کار شما بیاد. چمدانتان را جمع کنید البته در نظر داشته باشید که برای داشتن سفری آسوده هرچه چمدان شما سبک‌تر باشد بهتر است. در مقالات بعدی سعی می کنم بیشتر در مورد نحوه بستن چمدان و دیگر ضروریات سفر بنویسم. دانستن یک سری از نکات خیلی از موارد برای من مفید بوده و حتما آنها را با شما در میان می گذارم.

    نظرات
    guest
    5 نظر
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    Inline Feedbacks
    View all comments
    احمد
    احمد
    2 سال قبل

    آرزوی سفر به ایتالیا رو باید به گور ببرم

    پردیس
    پردیس
    1 سال قبل

    سلام ، می خواستم در مورد بازار فرش و عتیقه در ایتالیا توضیح بدید؟ کدوم شهر ؟ و کدام قسمت شهر باید رفت؟

    محمد
    محمد
    1 سال قبل

    ممنون از اطلاعات ی که دادید ولی خیلی کلی بود

    لیلی
    لیلی
    1 سال قبل

    عالی بود

    شراره
    شراره
    5 ماه قبل

    ممکنه یک برنامه دو هفته ایی از ناپل به جنوب پیشنهاد بدید

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آراء: 14

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید