طرز تهیه کیک شکلاتی ؛ ساده و راحت

کیک شکلاتی

    یکی از خوشمزه ترین کیک هایی که می توانید برای هر مراسمی درست کنید، کیک شکلاتی است. کیک های شکلاتی طرفداران زیادی دارند و در شکل های مختلفی تهیه می شوند و اغلب بسیاری از افراد برای تهیه و تزیین کیک تولد، به سراغ این نوع کیک می روند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه که به راحتی در منزل درست می شود، آشنا نماییم.

    طرز تهیه کیک شکلاتی

    برای آنکه بتوانید این کیک خوشمزه را درست کنید، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

    مواد لازم

    دو پنجم پیمانه آرد
    یک پنجم پیمانه شکر
    یک دوم پیمانه روغن مایع
    یک پیمانه شیر
    به اندازه نوک قاشق چایخوری وانیل
    یک دوم پیمانه پودر کاکائو برای تهیه کیک شکلاتی
    4 عدد تخم مرغ
    2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر

    "طرز

    طرز تهیه

    برای آنکه این کیک شکلاتی را درست کنید، می بایست ظرفی آورده و شکر و تخم مرغ را درون آن ریخته و با استفاده از همزمن برای مدت 7 دقیقه این دو را با هم بزنید. پس از زدن خواهید دید که ماده ای کشدار و کرم رنگ به دست می آید. سپس باید روغ و شیر را به این مخلوط بیفزایید و مجدد آن ها را هم بزنید.
    بعد از آن می بایست ارد و بکینگ پودر را به همراه پودر کاکائو و وانیل را را هم ترکیب کرده و سه بار الک نمایید. ترکیب الک کرده را آرام آرام به مواد بیفزایید و با دور کند آن ها را بزنید تا خمیر کیک یکدست شود.

    "<yoastmark

    قالب مد نظرتان را به کمک روغن چرب نمایید. برای این کار می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را با نصف قاشق غذاخوری روغن جامد و یا کره انجام دهید. سپس خمیر کیکی که درست کردید را درون این قالب بریزید. فر را از قبل روی درجه 180 قرار دهید تا گرم شود. سپس کیک را درون فر به مدت 50 دقیقه قرار دهید. سپس کیک را بیرون آورده و صبر کنید تا خنک شود.

    این کیک، یکی از ساده ترین انواع کیک شکلاتی است که می توانید در خانه درست کنید. شما می توانید روی این کیک را با شکلات آب شده، خامه و میوه های مورد علاقه خود تزئین و سرو نمایید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 2

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید