تاثیر کرونا بر کسب و کار شما و راه نجات آن

تاثیر کرونا بر کسب و کار

    کرونا یکی از بدترین اتفاقات دنیا هست و امروزه بسیار تاثیر زیادی بر تمام اقتصاد جهان داشته و تونسته کسب و کار های زیادی رو به برشکستگی نزدیک کنه البته کسب و کار های فیزیکی زیادی مثل فروشگاه ها و یا مغازه های زیادی بودند که به کلی تعطیل شدند و توان مقابله با این ویروس رو نداشتند، اما این وسط یک سری کسب و کار بودند که تونستند دوام بیارن و حتی در این شرایط بتونن فروش خودشون رو تا حد بسیار زیادی افزایش بدند، به نظر شما این کسب و کار ها چطور فعالیت میکردند؟ آیا شما هم با ویروس کرونا درگیر هستید و این ویروس برای کسب و کار شما تونسته مشکل ساز بشه؟ حتما تو این مقاله با ما همراه باشید تا تاثیر بسیار بد کرونا رو بر روی کسب و کار ها بهتون توضیح بدیم و یک راه حل حرفه ای هم بهتون بگیم که بتونید کسب و کار خودتون رو از این وضعیت خارج کنید.

    کرونا چه تاثیری روی کسب و کار ها داشته؟

    همه ما میدونیم که کرونا تونسته وضعیت همه کسب و کار هارو خراب کنه و خیلی بر روی چرخه کسب و کار ها تاثیر داشته، اما چرا کرونا تاثیر گذار بوده و تونسته وضعیت خیلی از کسب و کار های فیزیکی رو به نابودی بکشه؟ بیاید کامل بهتون توضیح بدیم، در واقع با اومدن کرونا به ایران مردم سعی کردند کمتر وقت خودشونو بیرون از منزل باشند و این باعث شد که خرید های افراد کمتر بشه، برای مثال لباس فروش هایی بودند که در ماه حتی یک فروش هم نداشتند میدونید چرا؟ برای اینکه کسی نبوده که محصولات این مغازه هارو ببینه و ازشون خرید کنه.

    تاثیر کرونا بر کسب و کار

    اما این تاثیر فقط روی لباس فروشی ها نبوده بلکه خیلی از مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای هم حتی با این مشکل روبرو بودند و وضعیت خیلی بدی رو در این ایام سپری کردند، شما هم کسب و کار فیزیکی دارید؟ اگر کسب و کار فیزیکی دارید صد در صد نسبت به قبل فروش کمتری رو دارید و نمیتونید مثل قبل روی فروشگاه خودتون حساب باز کنید چون ممکنه کسی از شما خرید نکنه و یا حتی در ماه یک فروش هم نداشته باشید، البته شاید این مشکل رو در حال حاظر نداشته باشید اما شک نکنید که حتما این وضعیت به زودی برای همه پیش میاد و نمیشه اونو دست کم گرفت.
    برای مثال قبلا فروشگاه ها در ماه بیش از 300 مشتری رو داشتند و از این طریق هر روز میتونستن فروش خوبی رو تجربه کنند، اما در حال حاضر یک سری فروشگاه ها هستند که حتی در روز یک فروش هم ندارند و نه تنها سودی نمیکنند بلکه ضرر های زیادی رو تجربه کردند و مشکلات بسیار زیادی برای اونا پیش اومده.
    در حال حاضر چون ایران و استانهای پر جمعیت خیلی روی قرنطینه تمرکز نکردند باز هم یک سری فروشگاه میتونن به اندازه بسیار پایین فروش داشته باشند اما اگر به یاد بیارید در دوران اول کرونا کسب و کار ها کاملا فروش نداشتند و حتی یک سری فروشگاه های فیزیکی وجود داشتند که همون موقع تسلیم کرونا شدند، اما بعد از مرحله اول شیوع کرونا فروشگاه ها دوباره شروع به کار کردند اما باز هم مانند قبل که فروش خوبی نتوانستند داشته باشند میشه گفت فروش اونا به اندازه سود ماهیانه ای بود که خرج های اجاره مغازه و… باشه.

    در همون زمان بود افرادی که مغازه داشتند و یا صاحب فروشگاه های فیزیکی بودند به فکر افتاند که یک راه حل پیدا کنند و محصولات خودشون رو هم به درستی و هم بدون ترس از کرونا به دست مردم برسونند و  راه حلی میخواستند که در این دوران بیشتر ضرر نکنند و بتونن محصولاتشون رو بدون کم و کاستی بفروشند.
    شما هم تا حالا خواستید که از این وضعیت خارج بشید؟ البته افرادی بودند که در زمان قرنطینه به فکر راه حل بودند اما بعد از این دوران دوباره بیخیال راه حل شدند و به فروش خودشون در فروشگاه فیزیکی ادامه دادند، اما اگر دوباره قرنطینه بشه چه اتفاقی میفته؟؟

    راه اندازی فروشگاه آنلاین راه حل مشکلات

    خیلی خب راه اصلی اینجاست، امروزه در کل اینترنت فراگیر شده و افراد بسیار زیادی در دنیا هستند که فروشگاه آنلاین دارند و فروش بسیار بسیار بالایی از این طریق دارند، مردم امروزه سعی میکنند خرید های خودشون رو با اینترنت انجام بدند تا بتونن وقت بسیار زیاد برای خودشون نگه دارند و الکی صرف ترافیک و شلوغ بودن فروشگاه ها نکنند.

    تاثیر کرونا بر کسب و کار

    حالا علاوه بر مشکلات شلوغی و ترافیک امروزه با شیوع کرونا در کل افراد کمتر بیرون هستند و ترجیح میدن که تا حد بسیار زیادی از کار های که میشه در خونه انجام داد رو با اینترنت سریعا انجام بدند، در کل اینترنت و سایت های فروشگاهی بسیار کار رو ساده تر کردند و تونستن جایگزین فروشگاه های فیزیکی بشن، خیلی از کسب و کار ها بودند که قبلا فروشگاه فیزیکی داشتند و محصولات خودشون رو به صورت فیریکی به فروش میرسوندند اما دیگه این کسب و کار ها با داشتن یک سایت برای خودشون سعی کردند تا روند سفارش گیری و فروش محصولات رو هم برای خودشون و هم برای مشتریان ساده کنند.
    کسب و کار هایی که در قرنطینه اول کرونا به فکر افتادند تنها راه حلی که داشتند راه اندازی فروشگاه آنلاین بوده و سایتی رو برای خودشون ایجاد کردند تا بتونن از این طریق و غیر حضوری محصولات رو بفروشند و وضعیت بسیار خوبی رو داشته باشند تا مثل کسب و کار های فیزیکی دیگه مشکلاتی براشون پیش نیاد.

    کسب و کار آنلاین وضعیت رو بهتر میکنه؟

    صد در صد میتونه وضعیت شمارو خیلی بهتر کنه و نمیزاره شما که کسب و کار شما نابود بشه، اگر شما در دوران قرنطینه اول به مشکل نخوردید نباید خیالتون راحت باشه چون شرایط در دوران قرنطینه دوم کاملا متفاوت میشه و ممکنه شمارو به زمین بزنه، حتما سعی کنید که به فکر یک فضای آنلاین مثل سایت های فروشگاهی باشید که بتونید فروش خودتون رو از این طریق هم انجام بدید و به نابودی کسب و کارتون خاتمه بدید.

    تاثیر کرونا بر کسب و کار

    حالا یک سری افراد هستند که به فروشگاه های آنلاین مثل سایت های فروشگاهی اصلا اعتقادی ندارند و همیشه از این فضا برای فروش محصولاتشون انتقاد میکنند، اگر شما هم هنوز نتونستید به فروشگاه های آنلاین اعتماد کنید بهتره که یک سری به گزارش سالانه دیجی کالا بزنید این فروشگاه اینترنتی در ماه بیش از 60 میلیارد تومان فروش رو ثبت میکنه و امروزه به بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاور میانه تبدیل شده.
    شما هم حتما میتونید به این درجه ای که دیجی کالا رسیده برسید، البته خیلی از افراد هستند که همیشه میگن دیگه تا وقتی دیجی کالا هست ما نمیتونیم باهاش رقابت کنیم و اون همیشه برتر هست، بله درسته شما در اول کار نمیتونید رقیب دیجی کالا باشید اما گذر زمان و فعالیت تو یک زمینه خاص میتونه شمارو به یک رقیب دیجی کالا تبدیل کنه و حتی میتونید تو یک زمینه خاصی از دیجی کالا خیلی قدرتمند تر عمل کنید و فروش بسیار بالایی رو تجربه کنید.
    پس نگران این نباشید که تا وقتی دیجی کالا هست نمیشه سایت فروشگاهی داشت باید توجه داشته باشید که قبلا دیجی کالا هم فقط یک زمینه تخصصی خاصی رو فعالیت میکرده و بعد از مدتی به بزرگ ترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در خاور میانه تبدیل شده.

    چطور میتونیم یک سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

    شما در دو صورت میتونید برای خودتون یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید، در روز اول شما میتونید به یادگیری زبان های برنامه نویسی و طراحی وب مشغول بشید و به صورت تک به تک این زبان هارو یاد بگیرید که تقریبا چند سالی زمان بر هست و بعدا هم که سایتتون رو طراحی کردید و شروع به فعالیت کردید صد در صد مشکلاتی براتون به وجود میاد که ممکنه خودتون نتونید اونارو رفع کنید.

    تاثیر کرونا بر کسب و کار

    اما در روش دوم شما میتونید طراحی سایت فروشگاهی خودتون رو به تیم ها و شرکت ها بسپارید که این کار رو در سریع ترین زمان ممکن براتون انجام بدند، اما توجه داشته باشید که این کار هم خیلی ساده نیست و شما هم باید در انتخاب یک شرکت طراحی سایت دقت بالایی داشته باشید، امروزه شرکت های زیادی هستند که خدمات طراحی سایت انجام میدهند و انتخاب بین این شرکت ها کمی دردسر شده.
    اگر میخوایید که یک سایت حرفه ای داشته باشید و بتونید از طریق اون بدون دردسر محصولاتتون رو برای فروش قرار بدید بهتره که اول یک شرکت حرفه ای پیدا کنید تا سایتتون رو براتون طراحی کنه، ما تو این بخش یک شرکت حرفه ای رو بهتون معرفی کنیم که بتونید سفارش طراحی سایت حرفه ای بهشون بسپارید و از مزایا بیسار ویژه ای هم برخوردار بشید.

    رویال کد:

    رویال کد یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در ایران هست که تا کنون تونسته بیش از 100 ها مشتری رو سمت خودش جذب کنه و رضایت اونارو با کیفیت بالا در اجرا پروژه ها جلب کنه، این شرکت با کادر فنی حرفه ای که داره میتونه بهترین سایت های فروشگاهی و… رو اجرا کنه تا شما بتوانید با استفاده از این سایت ها فروش خوبی رو تجربه کنید و مشکلی رو در نحوه اجرا و ثبت سفارش ها نداشته باشید.

    چرا باید رویال کد رو انتخاب کنیم؟

    همونطور که گفتیم رویال کد مزایا زیادی داره که باعث میشه شما اعتماد بیشتری به این شرکت داشته باشید و بتوانید احساس رضایت مندی رو نسبت به یک سفارش طراحی سایت داشته باشید، ما در این بخش به چند مورد از این دلایل که باید رویال کد رو انتخاب کنید میپردازیم تا بیشتر با این مجموعه تخصصی آشنا بشید.
    تیم تخصصی طراحی سایت: همونطور که گفتیم طراحی سایت کار ساده ای نیست و فرایند پیچیده ای داره و باید توسط متخصص ها این کار انجام بشه، تیم طراحی سایت رویال کد با چندین سال سابقه تونسته که حرفه ای ترین سیات هارو ایجاد کنه و این تیم قادر هست که هر سایتی با هر امکاناتی رو بدون هیچ مشکلی اجرا کنه تا شما بتوانید ایده های خودتون رو برای سایت مورد نیاز بدون هیچ پیچیدگی پیاده سازی کنید.

    مقرون به صرفه: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که شرکت های طراحی سایت دارند هزینه های بسیار زیاد هست که باعث میشه شما کاملا داشتن یک سایت رو فراموش کنید و دیگه به سراغ این فضا نروید، اما رویال کد علاوه بر تیم تخصصی هزینه های بسیار خوبی هم برای ایجاد یک سایت حرفه ای در نظر گرفته تا هر کسی بتونه سایت مورد نظر خودشون سفارش بده و بتونه در فضای اینترنتی هم فعالیت داشته باشه.

    پشتیبانی: همیشه خدمات پشتیبانی برای هر محصولی و هر سفارشی نیازه، سایت هم که خیلی مهمه و ممکنه شما نیاز به پشتیبانی داشته باشید تا بتونید به خوبی با سایت کار کنید و محصولاتتون رو سریعا در سایت قرار بدید تا فروشتون رو آغاز کنید، واحد پشتیبانی رویال کد یعنی رویال پشتیبان به صورت 24 ساعته در هر 7 روز هفته در دسترس هست که میتونه بسیار بهتون کمک کنه و اگر مشکلی داشته باشید سریعا اونو براتون رفع کنه و بتونید به ادامه مدیریت سایتتون بپردازید.
    البته مزیت های رویال کد خیلی خیلی بیشتره و اگر بخواییم اونارو تو این مقاله بگیم بهتون بسیار طولانی میشه، اما سه مزیتی که در بالا بهتون گفتیم مهم ترین اونا هستند و باعث میشه که شما رضایت بسیار زیادی نسبت به این مجموعه داشته باشید و شروع کنید تا در این اوضاع کرونایی سایت خودتون رو ایجاد کنید و فروش بالایی هم داشته باشید.

    سخن پایانی:

    خیلی خب به آخر این مقاله هم رسیدیم، ما تو این مقاله سعی داشتیم که به شما هشدار بدیم کرونا روی کسب و کار های فیزیکی چقدر تاثیر داشته و در آینده چه تاثیراتی رو در پی داره، اما بعد از توضیح این تاثیرات یک راه حل حرفه ای هم بهتون دادیم که شما میتونید یک سایت اینترنتی داشته باشید و محصولاتتون رو خیلی راحت تر و بیشتر بفروشید و حتی کرونا باعث میشه در این صورت شما فروش بیشتری رو داشته باشید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آراء: 1

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید