خرید لوستر با عروس یا داماد خواهد بود؟

خرید لوستر

    اگر به فهرست جهیزیه داماد و جهیزیه عروس نگاه کنید، لوستر یکی از وسایل خانه است که کمی در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد. سرانجام مردد می مانیم که خرید لوستر با عروس یا داماد است؟ آیا این وسیله باید در فهرست جهیزیه عروس قرار بگیرد یا قرار است که

    آقای داماد لوستر را در خریدهای خود قرار دهد؟

    برای دریافت پاسخ این سوال، در ادامه با سورپلاس همراه باشید.

    خرید لوستر با عروس یا داماد؟

    حتما می دانید که برای تجهیز و دکور کردن یک خانه، کار با خرید یک لوستر به انتها نمی رسد و حتی در کوچکترین منازل؛ به چندین لوستر نیاز خواهیم داشت. این درست مانند خرید فرش است که با خریدن یک تخته فرش، کار به انتها نرسیده و برای فرش کردن کامل منزل به چندین فرش در ابعاد و طرح های مختلف نیاز خواهد بود.

    لوستر جهیزیه

    لوستر جهیزیه

     

    خرید لوستر در جهیزیه عروس

    سنت ایرانیان یک فرمول جالب برای خرید این وسیله در جهیزیه عروس و داماد در نظر گرفته است. خرید یک لوستر در جهیزیه عروس قرار دارد و برعهده خانواده عروس است که یک لوستر لوکس در جهیزیه عروس بگذارند. معمولا لوستر سالن پذیرایی را خانواده عروس تهیه می کنند که اصولا باید بهترین و گران قیمت ترین لوستر منزل باشد. این لوستر غالبا کریستالی و با تعداد شاخه های زیاد بوده و در صورتی که فضای منزل و ارتفاع سقف اجازه بدهد، ریسه ای و بلند خواهد بود. تهیه کردن چندین دیوارکوب از ست لوستر نیز با خانواده عروس و در شمار فهرست جهیزیه عروس خواهد بود. معمولا تعداد دیوارکوب ها دو یا چهار عدد خواهند بود و در همان سالن پذیرایی نصب می شوند.

    خرید لوستر در جهیزیه داماد

    خب، پس از این که عروس خانم لوستر اصلی منزل، یعنی لوستر سالن پذیرایی را خریداری کرد، نوبت آقای داماد می رسد که برای خرید دیگر لوسترهای لازم در منزل، اقدام کند. این لوسترها شامل لوستر آشپزخانه، لوستر هال، لوستر اتاق های خواب و … می شود. بدیهی است که این لوسترها قیمت ارزان تری دارند و شاید مجموع هزینه تهیه آن ها، به خرید یک لوستر لوکس سالن پذیرایی نیز نرسد.
    از آن جایی که فهرست جهیزیه داماد، به مراتب کوچک تر از چیزی است که در فهرست جهیزیه عروس جای می گیرد، آقای داماد باید در خرید این تجهیزات دست و دلبازی بیشتری به خرج داده و خریدهایی قابل توجه انجام دهد.

    نکاتی در خصوص خرید لوستر آشپزخانه

    لازم است که حین خرید لوستر آشپزخانه توجه و دقت کافی داشته باشید. وقت زیادی در آشپزخانه منزل سپری شده و نیاز به روشنایی و نور کافی داریم. به این دلیل برای خرید لوستر آشپزخانه باید حتما نوعی از این لوسترها را خریداری کنید که شاخه های زیادی داشته و پخش نور در آن ها، کلیه فضای آشپزخانه را پوشش دهد. به این صورت معمولا لوسترهایی که شاخه های پخش شده دارند و تجمع و تمرکز نور در آن ها در نقطه ای محدوده شده است، برای آشپزخانه مناسب نیستند.

    نکاتی در خصوص خرید لوستر برای اتاق خواب

    اما در مورد اتاق خواب، اوضاع متفاوت است. برای خرید لوستر اتاق خواب، باید به سراغ مدل های با شاخه های کمتر برویم. معمولا لوسترهای چوبی یا مانند آن ها، برای اتاق خواب مناسب هستند و سطح پخش نور در آن ها، مطلوب به نظر می رسد. این لوسترها قیمت به مراتب ارزان تری نیز دارند و برای پخش نور ملایم انتخاب می شوند.

    لوستر جهیزیه

    لوستر جهیزیه

     

    نکاتی در خصوص خرید لوستر فضای هال

    برای خرید این وسیله نورانی مناسب فضای هال، بهتر است یک لوستر کوچک تر در ست با لوستر پذیرایی انتخاب کنید. به ویژه اگر بین سالن پذیرایی و بخش هال منزل، ارتباط  و پیوستگی وجود داشته باشد، ست بودن لوسترهای آن ها، پیشنهاد می شود. معمولا نور به مراتب کمتری در فضای هال نسبت به سالن پذیرایی انتظار داریم و این با یک لوستر کوچک و شاخه های متوسط، برآورده می گردد.

    هدیه گرفتن لوستر

    یک رسم دیگری نیز در این میان مطرح می شود. برخی از اقوام عروس یا داماد، ممکن است تصمیم به هدیه دادن لوستر برای عروس و داماد در مراسم پاتختی داشته باشند. اگر از پیش نسبت به این هدایا آگاهی داشته باشید، می توانید از خرید لوستر خود کم کرده و منتظر دریافت آن به عنوان هدیه اقوام در روز پاتختی بمانید. در واقع این یکی از مقرون به صرفه ترین برنامه ریزی ها است که هدایای اقوام و دوست و آشنا با خریدهای جهیزیه هماهنگ شده و از خریدهای بی مورد و بلااستفاده جلوگیری شود.

    نتیجه گیری

    خرید لوستر در شمار خریدهای مهم جهیزیه عروس و داماد قرار ندارد و شاید بتوان شروع زندگی را با آویزان کردن یک لامپ تکی نیز شکل داد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که لوستر نیز مانند پرده به فضای منزل شکل داده و در دکوراسیون و زیباسازی آن، نقش زیادی ایفا خواهد کرد. از این رو توصیه می کنیم که در خرید لوستر چه در جهیزیه عروس و چه در جهیزیه داماد، توجه و سلیقه کافی را به خرج دهید.

    نظرات
    guest
    0 نظر
    Inline Feedbacks
    View all comments

    این مطلب چقدر مفید بود؟

    برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

    میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آراء: 6

    تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید